Onze rondreis door Andalusië!

De kop is er af!

9 september 2011

Sri Lanka 2011, we staan aan het begin van wederom een prachtige ervaring. We hebben er zin an gezien het vroege tijdstip dat we vandaag onze veren verlieten. Om 05.45 ging het wekkertje ..... we moeten om 08.00 uur de trein hebben en we moesten Melvin nog even de laatste dingen op het hart drukken. Het enige dat hij dacht was ...... wanneer zijn ze nou eindelijk opgesodemietert ... en gelijk heeft hij. Als de kat van huis is ... tja hoe waren wij zelf vroeger!
Om 08.00 uur de trein naar Amsterdam ... gelukkig geen collega's gezien ... en om 09.00 uur overstappen op de Bijlmer naar Schiphol. Om 09.30 uur hebben we eindelijk Schiphol bereikt. Eerst een vette bak cappuccino met een lekker croissantje. Inchecken was zo gepiept, stond geen rij, we waren gelijk aan de beurt. Later zou blijken waarom .... We vliegen met zo'n klein vliegtuigje dat er gewoon geen wachtrij kan ontstaan.Hmmmmm, 10.00 uur pas ... dus nog ff wachten. Dan maar even de tax-freeshops bezoeken. Lekker lugchie, boekies voor onderweg ...dat soort dingen. Nou, het begint op te schieten, het is 10.45 uur dus nog 3 kwartier dan mogen we boarden, dus nog een nutteloos rondje lopen, toiletteren en dan is het zo ver.
Na het boarden begint het kijken, wie zullen er bij ons in de groep zitten .... Die niet ... dat lijkt een oude zeikerd, owww die wel ...... o nee ... we zijn geen vrijgezel meer ?. Achteraf blijkt dat er twee groepen zijn ... één van Kras en één van Fox.

Stipt 12.40 uur gaan we de lucht in ..... we vliegen over Duitsland, Griekenland en Israël. Na ruim 4 uur komen we dan uit in Jordanië. Vanuit de lucht alleen al zou ik niet graag naar Jordanië willen .... één grote zandbak en ik heb m'n emmertje, schep en zeef niet bij me. Dus snel op zoek naar de incheckbalie voor Colombo. Veel hoofddoekjes hier en mannen en vrouwen moeten gescheiden door de douane.
Om 18.00 uur zitten we in een groot vliegtuig (340 man) klaar om naar Colombo te vertrekken. Het is een vlucht van 6,45 uur dus kunnen de bilspieren de komende tijd wel weer trainen. Filmpie gekeken en de tijd uitzitten dat is het enige dat je doet tijdens een vlucht, Eindelijk de landing wordt ingezet. Uit het raampje zie je niets (zitten boven zee) dus blijft het gissen hoe het er uit ziet. Om 00.45 uur Nederlandse tijd zetten we voet op Sri Lankaanse bodem. Uiteraard paspoort controle op zijn Sri Lankaans .... Kijken naar een formulier dat je moet invullen wat ze niet kunnen lezen ? .... En dan mag je doorlopen ... we zijn nu echt benieuwd naar 'de groep'. Eindelijk, na 3 kwartier wachten komen onze koffers en zijn we op zoek naar onze reisleider. Het blijkt Anton te zijn ... nee niet die uit Tirol maar uit Brabant.

Eenmaal in de bus -met airco- begint hij me toch te tetteren ... onze oren kropen spontaan naar binnen om het geluid van onze 67-jarige Anton te negeren. We hebben net een reis van 25 uur achter den rug en dan begint hij ff van alles en nog wat te vertellen. NU EVEN NIET !!!!!!! ..... Hij bedoelt het wel goed hoor, onze homo die nog in de kast zit ?. Ook hebben we direct al onze eerste uitje gemaakt, nog voordat we in ons hotel waren. Om 06.30 uur plaatselijke tijd stonden we allemaal onfris en niet-fruitig op een vismarkt te kijken wat voor visjes de Sri Lankaanse vissers allemaal op het droge hebben gehaald. Dit varieert van een goudvisje tot een haai van bijna 2 meter. Ons interesseert het allemaal niet zo meer, de stank overheerst en wij willen slapen. Maar ... we moeten nog een uur met de bus en dan nog ontbijten. Om 09.30 uur gaan bij ons de luiken dicht om ff bij te komen van alle eerste impressies.

10 september 2011

Vandaag lekker rustig aan gedaan. Na de toch weer slopende reis hebben we eerst een hazenslaapje gehouden om zo snel mogelijk het tijdsverschil van 3,5 uur te overwinnen. Om 9.33 uur gingen we op onze plank liggen en om 12.00 uur werden we wakker van het houtrot in onze heupen. Sylvia had het op haar heupen want ze zag overal miertjes .... In de koffer, op het kussen en .... Nou ja overal dus.

Om de boel een beetje te verkennen wilden we beginnen met een strandwandeling .....dat viel ff tegen want het strand was niet te belopen. Het was 1,5 meter diep en de zee sloeg continu tegen de kant aan. Dan maar een wandeling over de weg. Het was warm, heel warm .... Na zo ongeveer 25 meter had Wout de eerste zweetdruppels op het voorhoofd en na 100 meter was het t-shirt nat. Maar ja, na zo'n zomer in Nederland ben je wel wat gewend........

Onderweg niet veel gezien, oude auto .... Zo een waar je bij ons geen wegenbelasting meer voor hoeft te betalen. Verder een paar vogels en twee eekhoorntjes die hevig aan het spelen waren. Onderweg ff een cola voor 60 Rupee gekocht (is zo'nEUR 0,45). Snel weer terug naar het hotel om af te koelen en om bij te rusten. 's-Avonds een eenvoudige doch voedzame maaltijd genutigd en met een paar andere reisgenoten een gezellig biertje gedronken (275 rupee = EUR 1,80 ? maar dan wel 0,625 liter echt LION bier!!!!).
Omdat we morgenochtend om 06.00 uur van onze plank af moeten gaan we er maar vroeg op. Morgen gaat de tour echt beginnen......

linsey

Nou nou ik hoop dat julie morgen dan lekker bijgekomen en fit zijn, want ik zie dat julie niet zo heel veel hebben geslapen :p ben benieuwd wat julie allemaal gaan doen op de tour

Xxx

PaenMa

Begin was dus "al goed".Te hopen dat het vervolg steeds beter wordt.
PaenMa. XXX

Judith

Syl,zijn de mieren weg? Lees dat jullie nog weinig geslapen hebben je moet toch wel fit zijn voor de tour. Ben benieuwd naar de verhaleb die jullie ongetwijfeld mee maken,heerlijk humorristich.

Margot

Gelukkig na zware reis wel goed geland! Ja ja reizen is een leuke hobby, maar niet altijd ff eenvoudig, je hebt last van: lange reis tijdsverchil andere bedden ongedierte vroeg op en ga maar door! Maar t is t waard! En denk eraan: hier in NL heeft het gister (zondag 11-9) heel de dag gigantisch gestortregent!
Als het goed is hebben jullie de eerste dag van de tour gehad, ik ben nieuwsgierig naar jullie verhaal en hoop dat jullie weer snel internet hebben zodat wij weer mee kunnen genieten. Geniet ervan! dikke x