De Grootste van Sri Lanka

Zoals gezegd ging om 06.15 uur onze haan weer kraaien. Ff snel douchen, poepen en ontbijten en daarna snel de bus weer in. Vandaag gaan we tempeltjes kijken. Om 08.15 uur stonden we bij de eerste. Ik heb geen idee meer hoe ze heten en wat nou juist zo bijzonder is aan deze tempel. Ik heb maar gewoon van het uitzicht staan genieten. Het was deze keer slechts 25 treden, een makkie dus na gisteren. Hahah das waar ook ..... NAC - Feyenoord was 1-3 ... ik heb heerlijk geslapen J. Zelfs de 020 mensen uit de groep hebben weer angst voor ons hahahah.

Daarna gingen we naar de grootste tempel van Sri Lanka .... Ruim 100 meter hoog. Je moeten weten dat zo'n tempel van binnen is opgebouwd uit zand en bakstenen. Vervolgens hebben ze hem aan de buitenkant mooi gestuukt en wit geverfd. Zo wit dat je fotocamera dat ding niet eens ziet omdat hij nog witter is dan een wolk. Ik heb me laten vertellen dat als je alle bakstenen achter elkaar neerlegt je een rij hebt van London tot Glasgow.

Bij die tempel hebben we ons laten zegenen. Je moet dan je handen tegen elkaar voor je hoofd houden en dan begint zo'n priester wat te brabbelen. Als hij klaar is met zijn gebrabbel krijg je een wit touwtje om je pols en wat zand op je voorhoofd. Uiteraard vragen ze daarna om geld .... Maar je bent wel gezegend (voor wat het waard is). Ook hier mag je alleen op blote voeten lopen en dat doet pijn, niet vanwege de steentjes maar omdat het zand zo heet is van de zon. Ook daarom worden we door de Sri Lankanen of zijn het Lankezen uitgelachen....

Uiteindelijk weer terug de bus in en nog twee of drie dingen bekeken ..... een zwembad van 500 na Christus, een halve maan met afbeeldingen van een paard, een olifant, een leeuw en een rund .... Dit staat voor resp. de geboorte, het leven, ziekte en de dood. Het is maar dat jullie dit weer weten .... Niet opgelet bij geschiedenis maar dat krijg je nu toch maar weer ff mee.

Om 13.00 uur waren we weer terug in het hotel ... ff lekker eten en een vrije middag. Lekker relaxed doen om de accu weer op te laden voor de dag van morgen....... .