Onze rondreis door Andalusië!

De leeuwenrots

Het wordt wat eentonig en het begint te wennen ... om 06.15 uur de wekker omdat we om 08.00 uur in de bus moeten zitten. Het is soms nog strenger dan vroeger op school en we beginnen te merken dat we hier nog steeds niet tegen kunnen .... en dan wordt je baldadig en ga je kleine pesterijen uitdelen .... gniffel gniffel ..... Maar goed daar wilde ik het niet over hebben.

Vandaag staat op het programma het beklimmen van de leeuwenberg .... Lijkt me geen handige bezigheid ... eerst een flinke klim maken en dan eenmaal bovengekomen oppassen dat je niet door een leeuw wordt opgevreten .... Het ligt iets anders en het was maar goed dat we inmiddels in een superconditie verkeren. We hebben om op de leeuwenberg een trap moeten beklimmen, niet zomaar een trap maar echt zo één waarvan je tong op de grond komt te hangen. Uiteraard wordt het eea voorafgegaan door een korte busreis en een koffiebreak. Daar scheiden de sterken zich van de zwakken ..... degene die niet mee willen klimmen blijven achter in het restaurant. Na hen nog eenmaal goed uitgelachen te hebben gingen we op weg. Tussen de bomen door dook de berg op, slechts 200 meter hoog maar gewoon een enorm rotsblok uit het niets (zie foto's).

Vanaf de parkeerplaats loop je door de prachtige tuinen richting de puist. Onderweg hebben we nog gezien hoe twee vogels een leguaan hebben aangevallen en wonnen !!! De leguaan gaf het op. Even later zagen we een Arend een muis pakken en begon op te peuzelen.

Door de tuinen ga je langzaam al wat trappen op .... Je moet het zien als een beetje opwarmen. Het zijn slechts honderd treden ... stelt niet zoveel voor. En dan ... eindelijk ...... gaan we aan de echte klim beginnen. Eigenlijk loop je eerst kris kras over de voet van de berg steeds zo'n 15 treden links en dan 15 rechts. Totdat je boven de bomengrens uit komt........ Daar hebben ze een trap aangelegd die ze in de berg hebben geklonken. Je loopt dan schuin de berg op. Ergens halverwege kom je op een plateau waaruit je uiteindelijk kan opmaken waarom het de leeuwenberg heet. Tussen twee klauwen van een leeuw begint weer een trap die je helemaal tot bovenop brengt.

Bovenop heb je een prachtig uitzicht over Sri Lanka. Daar hebben we ook wat (panorama) foto's gemaakt en wat uitgerust van de hele klim. Helaas en we beginnen ons er aan te ergeren stond beneden de reislijer al weer te wuiven dat we terug moesten komen. Grrrrrrrrrrrrrrr Dus langzaam aan et hele stuk weer terug naar beneden. Ik kan je zeggen er heeft veel zweet gevloeid maar de spieren zijn goed getrained vandaag. Nu willen jullie natuurlijk weten hoeveel treden het was naar de top ....... Neem eerst een aantal in gedachten voordat je verder leest. Ik ben benieuwd aan welk aantal jullie zitten te denken. Laat het ons weten door een reactie achter te laten op de weblog morgen laten we jullie dan weten hoeveel treden het waren. ......

In de middag na de lunch zaten we uitgeteld in de bus ... totdat we bij een water kwamen waar wilde varanen verbleven. Die hebben we een visje gevoerd in ruil voor wat mooie foto's. Een kwartier later waren we weer op onzer bestemming en konden we onze kont te ruste leggen op bed of in de swimming pool die wordt omgeven door allerhande beesten (apen, ganzen, vleermuizen, zangvogels ed). Je begrijpt het wel he .... Tot nu toe genieten we enorm van onze vakantie.

NB: Bijgaand nog eenmaal de link omdat het eea niet goed gaat in de blog!https://picasaweb.google.com/106348996623631573316/RondreisSriLanka2011

Let op! de wat blauw uitziende foto's zijn genoemen vanuit de bus. Op de ramen van de bus zit een folie die deze blauw gloed geeft..... De meesten zijn normaal

Reacties

Reacties

Margot

Hi Wout en Syl, super te lezen dat jullie lekker genieten al is het soms hard werken (1800-1850 treden op en af, sorry been there). Geniet er nog lekker van en blijf schrijven!

judith

Jeetje die TRAPPEN!!! Maar wat een belevenis alemaal zeg,geweldig! Lijkt me heel leuk om dat zo mee te maken en die foto's! Zitten echt waanzinige foto's bij,je moet het eigenlijk zelf beleven om een voorstelling van te maken wat jullie nu beleven. Maar Wout,ga echt niet tellen hoor ,wotdt duiziglig ervan.

Edski

Het waren 692, 5 treden .......

Edski

P.s ik heb zelf ook een vraag jullie. Jullie hebben het er al over gehad maar wat is nou de voornaamste religie in SL? Ik zie stupas en boeddha beelden maar ik zie ook heel veel indiers op de foto's, dus heeft het hindoe ook nog invloeden daar? Veel plezier verder en tot snel! Sawadee

Thomas.

Jezus, het lijkt wel een stafkamp. Alleen maar vroeg opstaan, bussie rijden en trappen lopen. Nee, dan zit je hier in Holland toch een stukkie beter! Is er nu wel voldoende alcohol te bestellen? En het roken ..... wel of niet? Maar zo te lezen, vermaken jullie je kostelijk. Geniet er maar lekker van want voor je het weet, heb je de paraplu (of schaatsen) weer nodig!

PaenMa.

Fijn dat jullie nu ook aan het bergbeklimmen snuffelen.
Ben ik niet meer de enige in de fam. die dat gedaan heeft.
Leeuwenrots heeft 1202 treden en een opstapje (wat natuurlijk op de terugweg een afstapje wordt).
Het kris kras de berg op en af heet trouwens off. traversend.
Nog veel plezier daar. Pa ,Ma en Louis.XX

Au3

Ik word al moe als ik lees dat jullie treden op moeten, laat staan dat ik ze tel.... En dan die tijden dat je op moet staan!!!! ;-)) Maar volgens mij hebben jullie het onwijs naar jullie zin (en hebben jullie genoeg rust momentjes)! Geniet er lekker van!

X

Margot

Hier een reactie vanuit Tanzania! Jullie hebben een druk programma maar volgens mij is het wel een enorme belevenis. Geniet er maar van! Dikke x

Judith

Jeetje wat een verhalen weer,kijk net in mijn inbox en wat zie ik 4 nieuw verhalen!
Fijn dat jullie het onwijs naar jullie zin hebben,en volgens mij is de groep ook wel leuk.
Die olifanten ,wauw lijkt me echt te gek.
Heel veel plezier nog de komende dagen,lijkt mij dat het wel lukt. Voordeel is als jullie terug komen een conditie hebben ,niet normaal meer.
Geniet er van,kus

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!