Onze rondreis door Andalusië!

Jeep safari

Vandaag een gespleten dag …. Wout had gisteren en vandaag last van de dunne en ging niet mee met de groep. Sylvia was zo fit als een hoen en heeft wel het hele programma meegedraaid. Ik kan dus alleen mijn verhaal vertellen. Het was geen straf om thuis te blijven. In het hotel was nl. een huwelijk. Ik heb bruid en bruidegom binnen zien komen in typisch Sri Lankaanse kledij. Ik heb met de vader van de bruid gesproken en heb vooraan gestaan met het maken van foto’s. Ik voelde met net zo’n paparazzi.
Het is overigens leuk om zo iets een keer mee te maken maar verder is het meer pracht en praal dan een leuk feest. Je moet weten dat zo’n huwelijk helemaal door de horoscoop wordt bepaald. De dag, het tijdstip etc. wordt volledig uitgerekend. Verder is het meer een feest dat de hele familie een keer bij elkaar is en wordt er veel gegeten, een bandje speelt muziek maar gedanst wordt er nauwelijks.
Van Sylvia heb ik gehoord dat het niet zo’n leuke ochtend was (ze miste mij natuurlijk J). Ze heeft een ruïne bezocht, een museum van tempels, een houtfabriekje (van die beeldjes die ze verkopen langs de weg). Meer van hetzelfde zou je kunnen zeggen.
’s-Middags was het veel leuker voor ons allebei. Ten eerste had ik een imodium ingenomen zodat mijn achteruitgang was afgesloten. Ten tweede gingen we gisterenmiddag een jeepsafari doen door de jungle. Was echt een prachtige rit. Veel mooie flora en fauna gezien en veel authentieke huisjes, mensen, rijsvelden en wat al niet meer. Alle kinderen kwamen rennend uit het huis gerend om naar ons te zwaaien. We hebben bijna de hele weg (vier uur lang) achter in de jeep gestaan en net als het koningshuis staan zwaaien. Ik had ’s-Avonds geen kracht meer in de armen om een biertje te nemen maar het was een onvergetelijke ervaring.
Dit hotel was wel het slechtste hotel vwb het eten. Het was een buffet met maar twee keuzes, vlees of vis en dat is voor ons dus geen keuze. As het dan ook nog niet smaakt ben je gauw uitgegeten. ’s-Avonds wel gezellig met de hele groep bij het zwembad gezeten met een lekker biertje en live muziek (met o.a. het smurfenlied in het Sri Lankaans).

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!