Onze rondreis door Andalusië!

Onze drukste dag

Wederom voor dag en dauw opstaan omdat we vandaag de langste reis voor de boeg hebben. Om 05.45 uur ging onze haan tekeer en om 07.15 uur zaten we in de bus. Was een prachtige rit weer … Sri Lanka is echt prachtig. Ik zal jullie meenemen in onze dag.
Om 08.00 uur een foto stop bij een boedha, mooi met de ochtendzon op zijn snuit. Daarna om 10.00 uur een stop bij een batik fabriek. Hier konden we zien hoe men van een lapje katoen mooie doeken, sarons en strandkleding maakt. Is geen fijn werkje en ben dus blij dat wij niet op die manier hoeven te werken. Rob Geus zou er niet vrolijk van worden. We hebben ons niet laten verleiden iets te kopen dat je in Nederland toch nooit meer aantrekt. Dat gaat steeds beter!.
Om 12.30 uur onze lunch bij een specerijen tuin. Gewoon een eenvoudige lunch met na afloop een rondleiding door de tuin. Ze verbouwden daar allerlei specerijen en maakten daar homeopathische geneesmiddelen van. Na afloop kregen we allemaal nog een nek- en rug massage. Omdat Sylvia enorm last heeft van vochtvasthoudende voeten hebben we een middeltje gekocht wat daartegen zou moeten helpen.
’s-Middags werden we verrast met weer een klim. Nu een kleine van zo’n 150 treden, draaien wij onze neus niet meer voor om. Boven gekomen waren er 5 grotten met allemaal boedha beelden en prachtige tekeningen in de rotswanden. We hebben ook geluk gehad want toen wij net in de grotten waren viel de eerste tropische regenbui. Als wij 5 minuten laten waren geweest, waren we helemaal doorweekt geweest zijn … en nu lekker niet! Er lag daar een boedha van zo’n 15 meter lang. Als de grote tenen recht boven elkaar liggen dan slaapt boedha, als ze niet recht op elkaar liggen is hij dood. Ik zal er voortaan op letten als ik ga slapen want ik wil natuurlijk geen verkeerde indruk wekken.
’s-Avonds voordat we bij het hotel aankwamen zijn we eerst naar een typische Sri Lankaanse dans gaan kijken. Het leek net een aflevering van ‘so you think you can dance’maar dan voor de afvallers. Maar goed ze doen hun best dus hebben we ze een fooitje gegeven voor de moeite en voor betere trainingsfaciliteiten, want die hebben ze nodig!. Nu zijn we bekaf en gaan we op onze kamer bijkomen, eten en daarna slapen.