Onze rondreis door Andalusië!

Olifanten

Vandaag vertoeven we de hele dag in Kandhi, een plaats met 150.000 inwoners op een hoogte van zo'n 500 meter. Het is ook direct aanmerkelijk koeler ..... Het valt trouwens wel mee met de warmte natuurlijk is het continu boven de 30 graden maar voor het eerst is het niet zo beklemmend warm.

Vandaag zijn we eerst naar een botanische tuin geweest. Deze tuin, incl. een hele malle loopbrug is onderdeel geweest van de film 'The bridge over the river Quai'. We hebben dus op historische en bekende gronden gelopen. Ze waren alleen de rode loper vergeten uit te rollen. Gevolg daarvan was dat we door heel veel vleermuizenshit moesten lopen. Want die waren er wel hoor ... duizenden en duizenden tegelijk. Hoewel een heel mooi onderhouden park was, was er verder niet zo veel aan. Er waren geen bloemen of iets dergelijks alleen veel groen. Dus maar een kort rondje gelopen en snel naar het restauratie gedeelte om de inwendige mens te verzorgen.

Daarna naar een ‘gemstones' werkplaats geweest. We hebben daar gezien hoe ze een mijn bouwen van 7 tot 20 meter diep om daar gemstones op te graven. Zelfs de Vietcong had op haar hoogtij dagen betere werkomstandigheden dan de Sri Lankanen.... Alles doen ze met de hand, graven, afvoeren van puin, stutten en de juiste stenen er uit pikken. Tot slot wordt zo'n excursie natuurlijk gevolgd door een rondje door de winkel in de hoop dat we wat kopen.

Tatatada tadatatada tadattadadaaaaaa....... Het hoogtepunt van onze vakantie tot nu .... Naar de olifantenfarm. Hier worden ‘zieke' olifanten uit de natuur opgevangen en verder verzorgd. Je kon met de olifant op de foto, zijn slurf beetpakken, hem aaien en wat al niet meer. Nee ... we konden er niet opzitten. We hebben zelfs een olifant met 3 poten gezien, de 4e was hij verloren toen hij op een landmijn van de tamiltijgers ging staan. Tja .... Wij verliezen in zo'n geval het leven, hij slechts één poot. 's-Middags de lunch bij de olifanten gehad .... Terwijl zij zich in de rivier konden wassen .... Was ook spektakel op zich. Het leuke was dat die olifanten ook een beetje kattenkwaad aan het uithalen waren we wegliepen. De verzorgers liepen te schelden en moesten achter ze aan om ze weer terug te drijven .... Hahahah. I like the ollifanten.

Wisten jullie trouwens dat je van olifantenpoep papier kon maken ... wij ook niet maar nu wel. We hebben gezien hoe ze dat doen .... Ik vraag me altijd af ... hoe kom je op het idee. Ooit moet iemand een keer gedacht hebben van .... Olifantenpoep ... daar moet je wat mee doen. Laten we het eens oppakken, drogen, wassen, verdelen, koken, etc ... volgens mij moet je dan we een hele zieke geest hebben .... Toch heeft iemand het gedaan en heeft resultaat geboekt .....

Margot

Hi Wout en Syl,

Onwijs leuk om elkaar zo op de hoogte te houden. Ik heb alleen in mijn mailbox geen update van jullie meer ontvangen, klopt dat? Ben zo benieuwd hoe het jullie vergaat! Dikke x