Onze rondreis door Andalusië!

Jeepsafari

Deze dag beginnen we met de hartelijke felicitaties aan Pa van Rhijn. Vandaag viert hij zijn 70-e verjaardag. Van harte gefeliciteerd!

Na een heerlijke nacht op een evenzo heerlijk bed ging onze haan weer om 06.15 uur. Om 08.00 uur weer in de bus om de berg af te gaan. Tussendoor weer de nodige stops gemaakt om te kijken hoe een rubberboom wordt misbruikt om rubber te leveren. Van het rubber maken ze condooms maar ze geven geen garantie dat het ook werkt ..... dan maar gewoon de blanke sabel blijven gebruiken.

Overigens hebben we hier bijna geen last van proppers oid. Ze zijn er natuurlijk wel maar als je vriendelijk aangeeft dat je geen interesse hebt dan stoppen ze direct. Daar kunnen de landen rondom de Middellandse zee en in Afrika nog eens iets van leren, een complimentje geven aan de plaatselijke bevolking mag ook wel eens.

Sylvia wordt overigens door iedere Sri Lankaan bewonderd ... ik moet haar continu in de gaten houden en afschermen van het mannelijke geslacht. Van jong tot oud, met of zonder tanden. Nu vragen jullie je natuurlijk af welke aantrekkingskracht Sylvia heeft op de Sri Lankaanse man .... (ik trouwens ook hoor .... Grapje!). Na uitgebreid de Sri Lankaanse man ondervraagt te hebben blijkt dat het haar tatoo is, de lotusbloem op haar linker bovenarm. De lotusbloem is hier iets bijzonders ... die offeren ze steeds aan Boeddha en ze vinden het prachtig dat Sylvia deze op haar arm heeft. Misschien een idee om Sylvia ook aan boeddha te offeren ..... J

Vanmiddag weer een jeepsafari .... We hebben de mogelijkheid om wilde olifanten, krokodillen en ander wild vlees in hun natuurlijke omgeving te zien. In vier jeeps gaan we op pad. Onder de brandende zon storten we ons in het verkeer. Na een klein halfuur hebben we het wildpark bereikt. Direct na binnenkomst worden we door de olifanten opgewacht, een groep van zo'n 10 wijfjes en 3 kleintjes is vrolijk aan het grazen van de plaatselijke lekkernijen. Of ze echt vrolijk zijn weet ik eigenlijk niet want ik heb een olifant nog nooit zien lachen, zelfs niet na een goede mop! Het is een wildpark a la Kruger park in Zuid Afrika. Ik meen 25 ha grond met talloze beesten die min of meer wild leven. We hebben gezien olifanten, krokodillen, herten, toekans, adelaars, waterbuffels, ijsvogels, ooievaars, schildpadden, slangen. Het luipaard heeft zich helaas niet laten zien, het is niet voor niets een lui paard.

Op de terugweg naar ons hotel was het al weer donker. Toen bleek dat de verlichting van de jeeps alles te wensen overliet. Prompt werden we dan ook van de weg gehaald. Nadat onze gidsen de politie wat hadden toegestopt mochten we weer doorrijden.

Jan

gefeliciteerd met je pa, mooie leeftijd!