Onze rondreis door Andalusië!

Luieren

Vandaag een lekkere relax dag gehad. 's-Ochtends om 08.00 uur pas wakker, om 09.00 uur ontbijten en om 10.00 uur naar de stad om wat souvenirs te kopen. Je loopt dan langs de kant van de weg want een stoep kennen ze niet en ze rijden hier links. Je voelt je geen moment veilig want het openbaar vervoer scheurt met 60 a 70 km per uur langs je. Ze halen gewoon in en verwachten dat de andere weggebruikers zich wel aanpassen. Eigenlijk heb je ook geen keuze want wie wil er nu met een bus in botsing komen. We hebben ons laten vertellen dat als zo'n chauffeur een ongeluk veroorzaakt deze nog wel eens gelyncht wordt vanwege zijn roekeloze rijgedrag.

Het was ook weer eens bloedverziekend heet ... zo'n 40 graden. Na 100 meter lopen heb je een natte bilnaad, na 200 meter loopt de reuzel langs je benen en na 400 meter ben je zeiknat. Dus snel maar weer wat drinken aan het strand in de wind. We hebben een terrasje gevonden waar een oud vrouwtje met twee tanden het strand aan het vegen was .... Rare mensen die Sri Lankanen. Ik heb heel veel dingen gezien waar ze hun tijd beter aan zouden kunnen besteden. Het drinken hier wordt steeds goedkoper ...... voor een water en een cola betaalje EUR 1,-, voor 0,6 liter bier betaal je EUR 1,60.

In de middag hebben we lekker bij het zwembad gehangen, een beetje bijkleuren wat drinken. Ballen in het zwembad en dat soort vervelende zaken. Tja het is tenslotte vakantie en ook nog eens onze laatste dagen..... dus moet je er met volle teugen van genieten.