Onze rondreis door Andalusië!

Busje komt zo

Deze ochtend gaan we met 7 man uit de groep op ontdekkingsreis. We willen ons met het plaatselijke openbaar vervoer laten vervoeren en ervaren hoe dat is. Dat betekent dus om 07.00 uur het bed uit, om 09.00 uur weg en met de plaatselijke bus naar het treinstation. Omdat we zulke goede ervaringen hebben met het openbaar vervoer in Nederland hadden we ons niet voorbereid en zijn we op de bonefooi gegaan. We hadden geluk want na 1 minuut wachten kwam de bus er al aan. Hij zat al vol maar wij konden er best bij ik had mijn 1e voet in de bus gezet en hij reed al weg ... ik lag dus gelijk op de achterbank en met mij vielen er nog een paar. Die iele Sri Lankanen kunnen mij niet tegenhouden......

Één van ons mocht naast de chauffeur zitten met de versnelligspook tussen zijn benen, de anderen hingen in het gangpad klaar voor een dodemansrit. Bijna de hele weg heeft de bus zijn toeter ingedrukt om een ieder die zich voor zijn bus begeeft aan de kant te blazen ... je kunt beter niet kijken en het gewoon ondergaan. Na een half uur zijn we op de plaats van bestemming, Galle bij het treinstation. We willen daar de trein naar het zuiden nemen naar een leuk stadje, daar ff rondlopen, wat eten drinken en dan weer terug. Maarrrrrrr ..... er rijdt de komende 6 maanden geen trein!! Dit omdat ze bezig zijn met werken aan het spoor. De trein naar het noorden rijdt pas over 5 uur en dan is het maar afwachten of en zo ja, hoe laat er weer een trein terug gaat. Dat risico willen we niet lopen dus deze onderneming gaat niet door. De komende tijd toch maar wat meer respect hebben voor het Nederlandse openbaar vervoer. En dus in Galle een wandeling maken terwijl de temperatuur inmiddels is opgelopen tot zo'n 40 graden. Jullie weten inmiddels wat dat met Hollandse lichamen doet. Tijdens onze stadswandeling kwamen we langs een school. De kinderen kwamen allemaal naar ons toe alsof er aan attractie voorbij kwam lopen. Dat bracht ons op het idee om de school binnen te lopen en om te kijken hoe het daar aan toe ging .... Helaas dacht de directeur van de school daar anders over en mochten we niet kijken, de lul!!!.

Uiteindelijk zijn we onverrichter zaken teruggekeerd naar ons hotel, wederom met zo´n bus die min of meer als tempel was ingericht. Allerlei Boeddha achtige zaken hingen rondom de chauffeur en uit de luidsprekers kwam typische Sri Lankaanse muziek. In de middag hebben we het ritueel rondom het zwembad maar herhaald. Morgen resteert ons nog 1 dag ...... een rivierexcursie met aansluitend een bezoek aan een schildpaddenfarm.

Judith

Goh,niet te geloven,jullie komen bijna alweer thuis!
Ik zal je het helpen herrineringen Wout,dat met die trein! A fein,was weer hilarich,had ook niet anders verwacht. Veel plezier morgen bij de rivierexcursie en de schildpaddenfarm,KUS