Onze rondreis door Andalusië!

Bangkok (dag 2)

De vakantie is nu echt begonnen, vanochtend lekker om 06.00 uur op om naar de bloemenmarkt te gaan. Het is net als vele andere markten alleen verkopen ze nu bloemen. Gele, groene, blauwe maar ook rode, witte en roze .... De één verpakt ze in kranten en de ander in plastic. Niets nieuws onder de zon dus. Over de zon gesproken, die hebben we nog niet in vol ornaat gezien hebben, al ben ik wel een beetje verbrand op de kop. Wel is het droog gebleven vandaag, het gaat er dus al een beetje op lijken. Verder werden we door de gids gewaarschuwd voor het roken op straat. Als je je peuk op de straat weggooit kan je een boete krijgen van 2.000 bath, zo'n EUR 75,-. Toch wel leuk, je hebt weer het gevoel van stiekem roken zodat je ouders het niet weten .... Net toen het echt warm begon te worden gingen we snel de bus weer in, lekker ff in de airco afkoelen want we gaan naar het Paleis van de Koning. Maar eerst werden we gecheckt op onze kleding .... Want je knieën, schouders en andere ‘pikante' lichaamsdelen mogen niet bloot zijn als je het Paleis bezoekt. Dus de lange broek maar ff aangeschoten. Na een korte wandeling langs diverse marktkooplui die je weer van alles willen aansmeren voor veel te veel geld, kwamen we bij het Paleis. Veel op tempels lijkende gebouwen van nep goud en scherven van potten, pannen e.d....... Syl die heeft veel inspiratie opgedaan voor meer mozaïek werkjes ....

Na een goed uur kwamen we bezweet weer naar buiten, tijd voor weer wat weetjes .... Jullie weten het, het culturele wordt niet vergeten. Allereerst de naam Bangkok, die is er nog niet zolang en wordt in de hele wereld gebruikt, de echte bangkoknees gebruikt echter een andere naam ..... een naam van 168 letters, die ik - naar jullie zullen begrijpen- niet meer weet. Syl heeft de naam wel onthouden, het is namelijk Krung Thep Mahanakhon Amon Rattanakosin Mahinthara Ayuthaya Mahadilok Phop Noppharat Ratchathani Burirom Udomratchaniwet Mahasathan Amon Piman Awatan Sathit Sakkathattiya Witsanukam Prasit. Het is maar dat jullie het weten!!! Rare jongens toch die bangkoknezen!!

Sowieso zijn de Thaien niet zo standvastig, de vlag is ook al enkele malen gewijzigd. De huidige vlag is er sinds 1917 en is niets anders dan twee Nederlandse vlaggen aan elkaar genaaid met het blauwe gedeelte aan elkaar. Ook hier hebben wij dus onze invloeden gebruikt.

Na het Paleis zijn we gaan lunchen op een lunchboot (logisch anders zou het ontbijt- of dinerboot geheten hebben). Lekker wat rijst, bami of mie met kip, pork of vis. Daarna zijn we met een long neck boot, zo'n smalle waar je met 30 man, twee aan twee kan zitten, gaan varen. Zijn we door de klongs (kanalen) van Bangkok gevaren, een belevenis hoor ..... zo'n boot heeft een Isuzu auto motor die is omgebouwd en heeft dus aardig wat pk's. Allemaal huisjes op palen op het water gezien, wat een arren moede is dat toch, in ieder geval naar onze begrippen. Aan het begin zijn er allemaal varanen die liggen te zonnen, de kleinste was 20 cm, de grootste die we gezien hebben zo'n 2,5 meter.

Na deze ervaring was het tijd om naar het hotel terug te gaan en om te gaan eten. Gezellig met z'n allen naar het hoogste gebouw van Thailand, zo'n 309 meter hoog. Het diner werd geserveerd op 280 meter hoog, met andere woorden, de lat wordt gelijk hoog gelegd. Via een lift aan de buitenkant van het gebouw omhoog .... das best wel ff slikken als je zo omhoog gaat. Ik stond met m'n neus, m'n neus, Syl waar is m'n neus (!!!) tegen het raam aan en je kijkt zo dus honderden meters recht naar beneden. Prachtig uitzicht over de enorme stad. In het restaurant had je een lopend buffet met werkelijk te veel om op te noemen en het smaakte ook nog zeer goed. Ja mensen ... die Thaise keuken bevalt ons wel....

Na het eten nog even naar het dak om in een buitenkoepel nog even van de stad en het uitzicht te genieten. Bijna nog een Chinees naar beneden gegooid, wat een verschrikkelijke lui zijn dat zeg .... dringen, duwen, onbeschoft zijn, voorpiepen e.d. .... Ik heb er één tegen m'n elleboog aan laten lopen

Surprised
Onze goede daad voor de dag weer gedaan, dus voldaan naar bed om morgen weer lekker voor daggeraad op te staan.

Thomas

Had je Syl niet een duwtje kunnen geven?

Au-3

Royal Palace in een uur.... Hebben jullie snel gedaan!! En die fietstocht door Bangkok moeten jullie echt doen, super leuk!! Kan trouwens ook in Chang Mai, schijnt ook leuk te zijn.

Onwijs veel plezier! X

Judith

Nou het avontuur begint al goed,op nsaar meer!
Veel plezier daar,
groetjes van ons allen xxx