Onze rondreis door Andalusië!

Vertrek naar Cha-am

Om 15.30 uur zouden we van het hotel vertrekken naar het Station. Annabel hebben we niet gezien dus we zullen zonder haar vertrekken maar zoals wel vaker deze vakantie hebben we te maken met bad karma. We hebben al de nodige offers gebracht maar dat blijkt nog steeds niet voldoende. Wat is er gebeurt? .... De trein zal niet rijden vanwege overmatige regenval / overstromingen. Met andere woorden na een trein die niet reed, een bus die kapot ging, een overlijdensgeval (een zus van een medereiziger is overleden) nu dus weer een trein die niet zal rijden. I.p.v. de nachttrein zullen we dus 800 km met de bus moeten afleggen. Gelukkig hebben we wel een hotel gekregen om ergens onderweg de nacht door te brengen, geen idee hoe dat plaatsje heet en ik zal ook niemand aanraden om daar naar toe te gaan. Kakkerlakken tussen het brood en dat soort taferelen. Maar goed ... het is een gedwongen alternatief dat even snel geregeld moest worden. We mogen dus niet klagen.

De volgens ochtend om 07.00 uur weer in de bus om de rit naar onze eindbestemming Cha-am te vervolgen. Uiteindelijk waren we daar pas om 15.00 uur. Onderweg hebben we de reisleider afgezet en hem de evaluatie gegeven die hij verdiend (geen beste dus!). De bus hebben we nu wel genoeg gezien en we gaan vakantie vieren. Geen vroege tijdstippen meer en gewoon luieren en dat soort zaken. We zijn aangekomen in het Grand Pacific Residentieel Hotel. Een 5-sterren optrekje waar wij ons al snel ongemakkelijk voelen vanwege alle luxe (en dito prijzen). Maar goed we hebben het verdiend en zullen er alles uithalen wat er in zit.

Het reisblog zullen we wel bij blijven houden maar om twee redenen zal het minder frequent zijn. Ten 1e omdat we nu minder mee zullen maken omdat we van onze VAKANTIE gaan genieten door aan het strand / zwembad gaan luieren en ten 2e omdat de prijzen hier niet leuk zijn. Het hotel heeft een soort monopolie en die buitten ze uit (internet kost EUR 7,50 p/dag). Wij zijn op zoek naar alternatieven en hebben die gedeeltelijk al gevonden. Waar je 250 Bath voor een enkele reis met de tuktuk betaalt, kan je ook een hele dag een fiets huren voor 50 Bath. We zijn wel blond maar niet gek natuurlijk .....

Karin

Nou, jullie hebben het verdient hoor die luiervakantie, dus wens ik jullie veel luieruurtjes toe. Bedankt voor de leuke reisverhalen.
Groetjes Karin en charles

Au-3

Geniet lekker van het niets doen.

En vooral blijven zoeken naar goedkopere alternatieven! Naar Nederlandse maatstaven is het niet duur, maar voor Thailand dus wel... Laat je niet in de maling nemen ;-)

Gaan jullie nog naar Pattaya (hoeren kijken;-)?

Geniet en veel plezier!

X

Judith

In ieder geval bedankt voor al die mooie verhalen,allicht wat van opgestoken. En nu genieten van jullie luier vakantie. Jullie hebben het verdiend. xxx

Margot

Zo lekker ff bijkomen heerlijk!! Geniet ervan! dikke x