Onze rondreis door Andalusië!

Luieren :-)

Vandaag is het weer een dag van luieren, lekker om 10.00 bij het zwembad om van de zon te genieten. Sylvia is inmiddels weer akelig vies bruin en daar steekt mijn roodbruine getinte huid weer vanaf. Ik moet nog steeds heel voorzichtig zijn in de zon en Sylvia kan er pontificaal in liggen. We liggen hier samen met Raoul en Linda en hebben het hele zwembad voor ons zelf. Zo af en toe komt er zo'n ‘stoere' Engelsman met een omgebouwde Thaise bij maar die kijken we gewoon weg. Aan die nepvrouwen hebben we niets.

Pas rondom drie uur 's-Middags moeten we opletten, dan betrekt het en een kwartier later regent het hard, dat wil je niet weten. Maarrrrrr om 17.00 uur is het lekker koel en droog, dus aangenaam om lekker naar de stad te gaan om onze versnaperingen te gaan nuttigen... kortom vakantie waar deze voor bedoeld is. De prijzen zijn ook zeer aangenaam, dit in tegenstelling tot in het hotel. Een biertje kost gemiddeld zo'n 50 Bath (Eur 1,25), een frisdrankje gemiddeld zo'n 25 Bath. Een heel diner incl. drank en koffie ben je zo'n 500 a 600 Bath voor kwijt.

We hebben overigens wat reacties gehad op onze vragen .... Er zijn in totaal 9 boeddha's, één voor iedere dag van de week. Jouw Boeddha is gerelateerd naar jouw geboortedag. Volgens allerlei tabellen kan je jouw geboortedag terugrekenen en weet je wat jouw Boeddha is. Als je om de één of andere reden niet meer weet wanneer je geboren bent dan hebben ze daar een ‘neutrale' Boeddha voor, Victory of Mara (de overwinning op alles wat kwaad was). Deze Boeddha zit in de meditatie zit, de vingers van de rechterhand raken de aarde en de linkerhand rust op de knie. Deze kan je dus altijd gebruiken.

Omdat 8 een ‘slecht' getal is hebben ze er maar één bij gemaakt, een lopende Boeddha. Tja ... wat zal ik er van zeggen .... Ze hadden er net zo goed 10 of 12 kunnen maken en er een verhaal bij verzinnen. Zo'n beetje iedere Thai heeft dus één of meerdere Boeddha's thuis staan die op bovenstaande wijze zijn geselecteerd.

De kleur van de zondag is rood. Waarom dat zo is heb ik niet begrepen, onze reisleider Piet was altijd zo warrig in zijn verhalen dat wij al sliepen voordat de clou kwam. Overigens hebben wij nu 3 zondagen meegemaakt en niets roods gezien of iets dergelijks. Ik denk eerder dat het een leuk verhaaltje is voor de toeristen en dat er verder niets mee is.

Op woensdag zal de Thai nooit zijn haar laten knippen, dat brengt ongeluk. Het is ons opgevallen dat heel veel winkels inderdaad op woensdag dicht zijn. Omdat mijn haar weer voor mijn ogen kwam heb ik besloten mijn haar juist wel op woensdag te gaan knippen. Morgen horen jullie hoe dit is afgelopen.

's-Avonds zijn we weer op het fietsje naar de stad gegaan en hebben heerlijk gegeten bij O-Zone, een lekkere peppercorn steak met patat. We gaan langzaam weer aan het eten thuis denken maar genieten hier nog lekker van het heerlijke weer en het ZwitserLeven gevoel.