Op reis

Reisblog Het is 6 september 2014, 05.00 uur en de wekker gaat af..... What the f@ck !!!!! .... Das vroeg! ...... Maar het is voor een goed doel .... Wij gaan op weg naar Mexico. Eerst ff douchen, eten en koffie en dan het autootje in op weg naar Aalsmeer. Ja ja ... Naar Aalsmeer, want daar hebben we een parkeerplaats gereserveerd. Op een achteraf veldje met twee Marokkanen als hardwerkende (!) bewaker en begeleider om ons naar Schiphol te brengen met een natte lippen bus. Hoewel het er niet al te kosjer uit ziet werkt het allemaal prima .... Nu nog ff afwachten hoe het autootje er uit ziet als we weer terugkomen ...... . Om 8.00 uur komen we aan op Schiphol en kunnen gelijk onze bagage droppen. Gezien de ervaringen van Sylvia uit het vorige jaar hebben we er nu maar voor gekozen om onze plaatsen in het vliegtuig te reserveren..... Om 10.30 uur mogen we het vliegtuig in en om 11.00 uur maken we aanstalten voor vertrek .... Volgens planning zouden we er zo'n 13 uur over doen. Na een fijne 10 uur vlucht, maken we een tussenlanding op Cuba, Varradero. Een nostalgisch weerzien die de fijne en leuke herinneringen aan vorig jaar weer deden opbloeien. Bureaucratisch als wat, want we moeten langs de douane om alles te laten checken ..... Een hond die bij je komt snuffelen en in het vliegtuig gekochte drank moest je ongebruikt weer inleveren ..... Gelukkig hadden wij niets gekocht maar het leverde weer een fijn staaltje bureaucratische herinneringen op. Na ruim 1,5 uur de lucht weer in voor het laatste stukje vliegen. Dit is echt maar een klein stukje ... Want na 1 uur zetten we de wielen weer aan de grond. Hup het vliegtuig uit want dat ben je inmiddels wel zat ...... Helaas zijn de Mexicanen net zo bureaucratisch als Cuba en andere bananenrepublieken. We hebben nog bijna 1,5 uur in een rij gestaan om buiten te komen. De immigratiedienst vroeg ons het hemd van ons lijf .... Wat kom je doen, waar verblijf je, ga je nog de grens over, etc, etc..... Bij de bagagecontrole moesten we onze laatste broodjes inleveren ..... Je mag geen vlees invoeren ..... Een broodje ham .... Zucht .... Laat ons er nou maar door ..... Nu nog het laatste stukje met de bus en onze eerste kennismaking met de groep ...... Koffer de bus in en ............... regenen, regenen ..... Dat wil je niet weten .... Ff een tropisch buitje, naar later bleek de eerste in vier weken. Moe (bijna 24 uur wakker), maar voldaan komen we aan in Cancun, waar we de eerste overnachting hebben ...... Snel slapen want morgen begint het echte werk ......