Onze rondreis door Andalusië!

Independance day

Na een rustige nacht, iets langer uitgeslapen dan gisteren werden we weer vrolijk wakker. De zon schijnt, de wind is geluwd dus alle ingrediënten voor een heerlijk dagje strand. Maar eerst naar het ontbijt. Het ontbijt is op zo'n 300 meter lopen van onze kamer. Het is echter al zo snel warm dat deze 300 meter lopen er voor zorgen dat je doorweekt van het zweet bij het ontbijt aankomt. Maar goed, dat mag de pret niet drukken. Daarom ga je naar dit soort landen toe ..... Bij aankomst bij de ontbijttafel werden we opgewacht door 1 aap en 10 witsnuit neusberen. Die blijken hier los in het resort los te lopen. Ze kijken je heel dreigend aan maar ze doen je niets. Staart omhoog, neus in de grond op zoek naar voedsel. Na het ontbijt weer naar het strand. Helaas heeft de orkaan nog wat voor ons achter gelaten. De hele kuststrook licht bezaait met zeewier. Als je de zee in loopt moet je er door en je zakt er in weg tot je knieën. In het water zit je ook alleen maar in het zeewier. Is een beetje jammer maar met onze flexibele opstelling komen we er wel. Het mooie panorama veranderd er niet door. Je moet wel vreselijk voorzichtig zijn in de zon, binnen een half uur ben je medium en binnen het uur ben je wel done. Op tijd terug van het strand want vanavond moeten we naar de stad. Mexico viert independence day, nu we er toch zijn moet je dat meemaken zeggen ze overal. Dus wij er naar toe. Met onze reisgenoten in een taxibusje naar het centrum en we laten wel over ons heenkomen wat er gebeurt. Eerst ff wat drinken want je vochtgehalte moet je op peil blijven houden ..... 1ste levensbehoefte ... Daarna naar het plein waar het feest zou zijn. Het plein is inderdaad helemaal vol en er spelen bands die typische Mexicaanse muziek spelen. Om 23.00 uur komt ineens de president tevoorschijn. Hij krijgt ceremonieel de vlag van het leger aangereikt en toont hem aan het volk (en dus ook aan ons). Na wat gewauwel in het Spaans over onafhankelijkheid juicht het volk, wij dus ook. Daarna het volkslied, waar speciaal voor ons de tekst is ondertiteld zodat we kunnen meezingen. Het eindigt met een 10-voudig 'viva mexico'. De president geeft de vlag ceremonieel weer terug aan het leger en het vuurwerk wordt ontstoken. Het vuurwerk stelt echter heel weinig voor. Het feest wordt afgesloten met een optreden van de Mexicaanse havenzangers, iedere mexicaan begint een soort van salsa te dansen .... We hebben plaatsvervangende schaamte .... Wat een suf feest ..... We hebben er enkele uitgenodigd om op Koningsdag bij ons langs te komen, dan laten wij wel ff zien hoe je een feestje moet vieren. Dan nog maar een drankje doen in de Mexicaanse skihut. Is wel leuk hoor maar de muziek is echt om te lachen .... Moe, voldaan en trots om hollander te zijn gaan we vervolgens weer in het natte lippen busje naar ons huis. Oogjes dicht en snaveltjes toe.

Sjonnie

Viva la Meggico!! Snorkeltje aan en speuren tussen het wier, daar zit vaak veel vis tussen!! Enjoy the rest!!

Annette.schokker@home.nl

Gelukkig hoeven jullie nog niet je koffer gepakten vanwege de orkaan ,andere vakantie gangers in Mexico hebben meer pech . Maar geniet nog lekker van het uitslapen en goede leven .

Janet

Ik wou dat ik me ff kon verplaatsen en ook onder een palmboom kon liggen voor een siësta. Lijkt me heerlijk....fijne tijd nog. Xxx

judith

Wat een ontvangst zeg en wel een aap en doir neusberen! Ja dat vsn de zeewier is niet leuk. En zouden ze komen? ......hier koningsdagvieren om te laten zien hoe dat hier gebeurd? Haha. Xxx