Luieren op het strand

De dag na independance day doen we het maar weer rustig aan. Relax wakker worden, ff krantje lezen, ontbijten, douchen en naar het strand. Op het strand kan je trouwens heerlijk genieten van werkende Mexicanen. Allereerst graven de Mexicanen een kuil van ongeveer een meter diep en 5 x5 meter ..... We zijn even wat angstig want daar kunnen wel wat lijken in komen te liggen ..... Zijn we nu getuige van een massamoord of staat er iets anders te gebeuren? Voor het te laat is eerst maar een drankje bestellen, de keuze is reuze want een baco wordt net zo makkelijk afgewisseld met een mojito en of een van de 24 andere cocktails die je hier kunt bestellen. Maar goed .... Niet laten afleiden door de drank ..... Ik was aan het kijken naar werkende Mexicanen die een enorme kuil aan het graven waren..... Ik moet er niet aan denken in deze hitte. Wat onze verbazing wekte was dat ze vervolgens naar de kustlijn liepen om het zeewier in kruiwagens te scheppen. Vervolgens werd het zeewier in de kuil gegooid .... Dit herhaalde zich tientallen malen en vervolgens gooide ze de kuil weer dicht. Tja, zo kom je ook van je rotzooi af en hoog je het strand gelijk weer op..... Navraag leerde ons dat ze hier geen machine voor gebruiken ...... Het minimum loon per dag bedraagt 59 peso's, ofwel EUR 3,50 tot EUR 4,00 en daar kan je geen machine voor aanschaffen. Dit is blijkbaar de manier om de werkloosheid in het land tegen te gaan, dat lukt maar hierdoor lukt het niet om boven de armoede grens uit te stijgen. Moe van het kijken naar zoveel lichamelijke inspanning worstel ik me maar weer eens naar de zee ..... Heb het warm gekregen en ben aan verkoeling toe ..... Zo komen we dag wel door..... Soms denk ik wel eens, wat decadent eigenlijk ... Maar als ik de volgende baco bestel zijn die gedachten eigenlijk ook al weer weg ......