Onze rondreis door Andalusië!

Een dagje shoppen

Om niet 7 dagen in ons resort te blijven hebben we besloten om samen met een ander stelletje (Anne en Wout) een dagje naar het centrum van Playa del Carmen te gaan. Dat doen we natuurlijk per taxi want het is ruim 20 km verder. De taxikosten vallen best mee, zo,'n EUR 6 a 7 per persoon. De taxichauffeur leek ons een vriendelijke man. Hij vroeg o.a. waar we vandaan kwamen, toen we Holanda zeiden, werd hij wat minder aardig. Waarschijnlijk zag hij ineens de droge knal van Sneijder en de strafschop van Huntelaar voorbij komen. Hij heeft niet daarna niet veel meer gevraagd .... Hahahah. Ook maar geen fooi gegeven, heeft hij nog meer redenen om boos te zijn op Hollanda. Eenmaal aangekomen struikelen we over de verschillende souvenir winkels, bij de een is het gratis, bij de ander is het kijken, kijken, niet kopen etc etc. Eigenlijk net als bij talloze andere toeristenplaatsen. Ook heb je daar verschillende standjes die excursies aanbieden .... Na lang onderhandelen hebben we voor morgen een excursie geboekt. Daarover morgen meer natuurlijk. Vanzelfsprekend verlies je op zo'n warme dag ook weer veel vocht dat aangevuld moet worden. Dat doen we dan ook braaf ... Op je lichaam moet je zuinig zijn .... Veel water drinken en zo .... Laat er in een baco nou ijsblokjes zitten .... Twee vliegen in een klap. Na een paar uurtjes snel weer terug naar ons resort. Ons plekje op het strand, zo vlak bij de zee en de bar was nog vrij ..... Dus heel vervelend de rest van de middag doorgekomen. Morgen weer vroeg op dus 's-avonds lekker rustig gedaan.