Wij vertrekken!

Jaaaaaa hoor ... Daar gaan we weer ... Eindelijk op vakantie. Deze keer om 5.00 uur op want we vliegen om 10.55 uur. Deze keer is het ook de enige keer dat we zo vroeg opstaan want we hebben een rondreis waarbij we zelf alles bepalen, geen drillende reisleiders die ons iedere keer weer tarten met de vroege uurtjes. Dat vooruitzicht bevalt ons wel .... Vandaar deze keer juichend wakker, wetende dat dit de eerste en laatste keer is dat de weker het getal 5 bevat.

Om 06.15 uur rijden we we weg, op naar Aalsmeer waar we onze auto gaan parkeren. Hmmm daar aangekomen de eerste tegenslag ... Als dat maar geen voorbode gaat worden. Het bedrijf waar we onze parkeerplaats hebben gereserveerde blijkt failliet, dus geen parkeerplaats. Gelukkig is het geen hoogseizoen en kunnen we alsnog parkeren, wel moeten we daar EUR 100,- voor neertellen.... Grrmmppphhhh.

Met de schrik in ons hart komen we uiteindelijk om 08.10 uur aan op Schiphol. Eerst ff snel regelen dat we naast elkaar kunnen zitten want bij het online inchecken kregen we plaatsen toegewezen waarbij Sylvia op rij 24 zou zitten en ik op rij 36 .... Dat kan natuurlijk niet dus gelijk in de pen om dit aan te passen. Gelukkig geen probleem dus ik kan mijn hoofd lekker op de schouder van Sylvia leggen.

Voordat we het vliegtuig in mogen wordt Sylvia nog even uit de rij gehaald voor een extra controle. Ik mag er niet bij staan ... Ik moet in een ander hoekje wachten. Sylvia, die er natuurlijk heel onbetrouwbaar uitziet, en voor een hollander vreemde naam heeft (van Rhijn) ... Tja dan kan je zo’n controle verwachten hè ... Niets gevonden dus het vliegtuig in. Voordat we gingen taxiën kwam de stewardess nog even langs om Sylvia naar voren te roepen. Ze moest nog eens extra gecontroleerd worden. Pas toen wij haar er op wezen dat het al gebeurd was vinkte ze de naam van Sylvia af en kon het vliegtuig zijn deuren sluiten om op te gaan stijgen.

Met een klein halfuurtje vertraging vliegen we de lucht in, alles gaat voorspoedig en de vlucht is voor ons gevoel sneller voorbij dan verwacht. Dat waren de eerste 8,5 uur. Nu nog even door de douane, overstappen op een ander vliegtuigje en dan nog 2 uur naar Atlanta. Wij waren voorbereid op het ergste want die douane in Amerika .... Behalve dat je het hele vliegveld van Chicago moet doorlopen en van wachtrij naar wachtrij slentert valt het achteraf gezien best wel mee. Uiteindelijk hebben we er een kleine 2 uur over gedaan en hebben we nog een klein uurtje om ff wat te drinken....

Is trouwens wel verwarrend allemaal ... Jullie weten dat aan het einde van de zomer de klok een uur achteruit gaat ... En in het voorjaar de klok een uur vooruit. Nu gaan wij 7 uur achteruit terwijl we 8,5 uur vliegen, daarna 2,5 uur wachten en weer 2 uur vliegen terwijl de klok weer een uurtje vooruit gaat..... Als je dan bijna 24 uur wakker ben, weet je niet meer hoe laat het is ... In Atlanta trouwens nog een uurtje bezig geweest met de auto. Die baliemedewerker wilde ons nog van alles verkopen, extra verzekering, grotere auto, weet ik veel wat allemaal. Alles bij elkaar zou dat zo’n $ 250.00 extra kosten, daar trappen wij natuurlijk niet in he. Zo’n Toyota RAV is best een mooie en grote auto. Niets mis mee .... Na een half uurtje rijden komen we bij ons hotel, echt zo’n hotel wat je in films ziet, waar de meest gruwelijke dingen gebeuren, maar dat is maar in de film, wij maken dit niet mee ......... Wie weet overigens nu hoe laat we in het hotel zijn aangekomen ... Atlanteesche tijd wel te verstaan (Nederlandse tijd rekenen we ook goed :-))....

Moe, verwachtingsvol en hongerig komen we dus aan in het hotel .... De moeheid en de slaap overheersen dus gaan we gelijk slapen. Morgen eten en drinken en ff uitrekenen hoe laat we er nu eigenlijk waren.