Onze rondreis door Andalusië!

Inside Atlanta

Hoewel we de wekker pas op 08.00 hebben gezet waren we allebei veel eerder wakker. De jetlag slaat dus weer toe. ’S-Nachts niet meer kunnen slapen omdat je bioritme iets anders wil dan je geest. Grrrrr... Wanneer wint het verstand het nu weer eens?

Uiteindelijk om 08.00 uur het bed uit, ff naar het toilet, douchen en dan naar het ontbijt. Waarom het toilet er bij staat hoor je nu.... Nadat we allebei onze eerste boodschappen aan het plaatselijke riool aangeboden hebben, weigert de pot van dienst het e.e.a. nog door te spoelen. Dus voor het ontbijt maar even doorgeven dat wat we naar binnen gaan werken niet wordt weggespoeld, of erger nog ... Wordt teruggegeven...... In dit geval toch wel makkelijk dat je de taal spreekt, in het Spaans wordt het al een stuk lastiger om dit uit te leggen.

Om 12.00 uur hadden we gereserveerd bij CNN, ff kijken hoe en waar het wereldnieuws wordt gemaakt. Best wel leuk om te zien en best wel indrukwekkend hoe groot het eigenlijk is. Ruim 2.000 man werken er, je hebt beneden een soort plein met allemaal junkfood restaurants. De gemiddelde omvang van de CNN medewerkers is toch al snel 1,5 keer ons omvang .... Maar dat terzijde ..... Daarboven heb je acht etages met redacties, studio’s e.d. Onze rondleiding ging langs de meeste van deze bedrijfsonderdelen.

De rondleiding is typisch Amerikaans, hai how are you today? My name is Michelle en I’me you’re guide of the day. Na een verhaaltje applaudisseren, etc etc.

Wisten jullie trouwens dat regulier nieuws ongeveer 6 uur voorbereidingstijd heeft. Deze 6 uur wordt gebruikt om teksten te maken, filmpjes te maken, te zoeken, te editen e.d. Hoe lang denken jullie dat Breaking news er over doet om de tv te halen? Denk daar maar eens over na, dan horen jullie dat nog van mij.

Na een korte, snelle en eenvoudige lunch (broodje hamburger), ff snel langs het olympische park om de fonteinen te bekijken. Tja wat moet je er verder van zeggen .... Het zijn 5 fonteinen in de vorm van de 5 olympische ringen..... Snel weer door naar het volgende punt van het programma dus, het Coca Cola museum. Hello... How are you today, my name is Mitch en i’me you're guide for today.

Wel heel leuk overigens, 129 jaar historie bijeengebracht in een museum. Leuke 4-d film waarbij je op allerlei manieren door elkaar wordt gehusseld alsof je zelf een flesje cola bent, veel oude reclame, etc, etc. Aan het einde mag je onbeperkt proeven van de ruim 100 merken die worden gevoerd over de gehele wereld.

Aan het einde van de middag willen we even naar een Blues cafe wat goed aangeschreven stond, helaas blijkt dat nog dicht te zijn. Dan maar even naar de Ierse pub die er naast ligt, ff een Budweiser tot me nemen..... We hebben inmiddels honger dus we laten het bij 1. We hebben een leuk restaurantje uitgezocht waar ze bisonburgers en bisonsteaks serveren. Wij hebben honger als een beer dus zo’n bison gaat er wel in. Wij kunnen uit eigen ervaringen vertellen dat het eten van een bisonsteak, bisonburger een echte aanrader is...... Moe en voldaan maken we een einde aan deze dag....

Morgen weer nieuwe avonturen van Wout & Syl...

judith

Lekker begin als je 'smorgens net wakker wordt en je poep wil niet weg, blehhhh. Begin is al goed ben benieuwd naar de rest. Fijne dag vandaag en veel plezier. xx

Linda, Luca & Raoul

dat eten hmmmmmmmm

Au3

Pas maar op, met al die burgers en steaks kunnen jullie straks bij de CNN werken....

Klinkt al weer erg leuk! X

Sjonnie

Baco bij De cola!!!!????