Onze rondreis door Andalusië!

Country in Nashville

Nashville, de stad van de countrymuziek en de Nashville sound. Dus gaan we een dagje op ontdekkingsreis, de roots van de country ontdekken. Om 07.30 uur de wekker (heerlijk dat relaxe gedoe ’s-ochtends), even ontbijten .... Ehhh ja, dat valt even tegen. Geen ontbijttafel of iets, er staat een kan met koffie, een doos met gedroogde muffins, wat brood zonder boter en beleg en daar moet je het mee doen .....

Dus voor we op pad gaan eerst maar even iets zoeken om te eten, we komen uit bij Starbucks, niet onze favoriet maar in tijden van nood smaakt alles beter dan bij ons in het hotel. Daarna dus echt op pad. Eerst naar een shopping mall, deze is groot, groot dat wil je niet weten. We hebben een halfuur de ene kant op gelopen, en daarna een halfuur terug. Het is dus misschien wel een kilometer lang. Oberhausen is er niets bij.Maar ja we komen niet om te shoppen maar wilden het wel ff gezien hebben.

Nu dus op naar Nashville. We beginnen in het country music hall of fame, een museum van alle grootheden op gebied van country muziek. Er zijn waanzinnig veel gitaren, kledingstukken, weetjes, etc etc van alle grootheden. De meesten kennen we niet, nooit van gehoord zelfs maar zo af en toe kom je dingen, filmpjes, weetjes van bekenden, e.d. tegen. Bekenden zijn in dat geval, Johnny Cash, Dolly Pardon, George Jones, maar ook Lynyrd Skynyrd, Bob Dylan e.d. Erg leuk om dit te zien en horen, na ff uitrusten met een drankje naar downtown om daar het gevoel te beleven.

In werkelijk iedere kroeg, en dat zijn er veel hier, speelt een live band. Meestal een aantal echte Amerikanen met zo’n cowboy hoed op die iets lopen te snauwen als: I’me riding on my horse ....allemaal van die cowboy bloesjes en laarzen .... Je ligt echt in een deuk als je dit al ziet. Je verstaat er ook helemaal niets van. We zijn bij een paar bandjes gaan kijken en ff drankje genomen. Uiteindelijk zijn we in BB-king’s blues bar wat gaan eten. Uiteraard met live muziek.

O ja, in de tussentijd hebben we vernomen dat het Nederlands elftal geweldig zijn best heeft gedaan om niet naar Frankrijk te hoeven gaan. En wij hebben hier iedereen gevraagd om ons bij te staan en wat Oranjes aan te trekken .... Zie foto’s.....

Het eten was heerlijk, de muziek heel erg goed en wat een mooie zaak. Eigenlijk heel eenvoudig maar dat maakt wel de sfeer en die was goed. Wij hadden niet gereserveerd en hadden eigenlijk mazzel dat we zomaar konden aanschuiven. Dat bracht wel met zich mee dat ze na 1,5 uur de rekening komen brengen zonder dat je er om hebt gevraagd. Eigenlijk zeggen ze ... Opzouten nu, er staan anderen te wachten op jouw plek. We hadden er de hele avond wel willen zitten maar zo werkt dat blijkbaar niet hier.

De avond hebben we afgesloten in een rooftop bar met uitzicht over de stad. Je hebt er velen van en ja ook hier staat weer een band te spelen. Iedereen zingt mee, ze betalen $ 20.00 voor een verzoeknummer en wij lachen ons rot.

Wat wij vandaag geleerd hebben is dat country muziek gemaakt wordt met je gevoel, oké er zijn akkoorden, ritmes, songteksten maar de echte country komt vanuit het hart! Morgen op weg naar Memphis, naar de king of rock & roll.

judith

Dag country, hello rock & roll. Wat voor weer hebben jullie nog steeds over de 30 gr. ?

Sjonnie

Hoe was de bb Bar?