Onze rondreis door Andalusië!

Swamp-tour

Vandaag onze laatste dag in New Orleans. We gaan dus een swamp-tour doen, hetgeen niets anders betekent dan met een platte boot varen door de moerassen van New Orleans. Wij hebben er slechts $ 29.00 voor betaald en dat komt omdat wij er zelf heen zijn gereden. Het ophalen en terugbrengen kost uiteindelijk meer dan de Tour zelf. Maar goed, de swamp-tour dus. Even buiten New Orleans liggen de moerassen waar we doorheen gaan varen. Het ziet er echt prachtig uit, mooie wateren, mooie begroeiing en een serene rust.

Allereerst varen we langs een kleine begraafplaats. Wat opvalt is dat de meesten op een soort van verhoging liggen. De gids vertelde ons dat hij zijn oma inmiddels drie keer heeft begraven. Dat komt omdat de lijken / kisten bij een overstroming, zoals bijvoorbeeld als gevolg van de hurricane Katrina, uit de grond komen. Als het water weer is gezakt liggen de kisten bloot en kan je de betreffende persoon opnieuw gaan begraven. Dat hebben ze liever niet nog een keer dus hebben ze ze nu wat hoger gelegd.

Daarna gaan we dieper de moerassen in,we zien daar vogels, schildpadden en alligators. Het is wel een beetje nep omdat ze die alligators lokken met ..... marshmallows. Daar zijn ze schijnbaar gek op.Ze hoeven niet in het vuur, je voert ze gewoon. Ze volgen de boot ook een tijdje.

Het is er niet diep dus zwemmen zou kunnen, maar ja, als je weet dan een alligator tot zo’n 40 km per uur kan zwemmen dan laat je dat wel. Als ik in vorm ben haal ik de 5 km per uur nog niet eens.... Overigens hoef je niet bang te zijn dat zo’n alligator je levens op gaat peuzelen als hij je te pakken heeft, nee hij dood je eerst en gaat je daarna op zijn gemakje liggen oppeuzelen. Geruststellende gedachte .....

Na twee uur is het al weer voorbij, weer een hoogtepunt van deze vakantie voorbij. We gaan weer naar downtown New Orleans om wat te eten en nog even wat van de sfeer te proeven. Met een beetje kennis van de stad kan je ook al parkeren voor $ 1.50 voor de hele avond ipv de $10.00.per uur die garages vragen. Het is overigens nu niet zo’n gekkenhuis als afgelopen zaterdag, maar dat kwam omdat het op maandag gewoon wat rustiger is. Maar toch .... Het is gewoon een gekkenhuis met echt in iedere zaak wel een band, al liet de gemiddelde kwaliteit van de bandjes vandaag wel te wensen over.

Morgen verlaten we New Orleans weer voor onze laatste tussenstop, Montgomery. Geen idee wat we hiervan moeten verwachten maar Amerika en de verschillende staten hebben ons al zo vaak verbaasd, dat er morgen ook wel weer iets bijzonders zal opdoemen.

Welterusten voor straks en morgen gezond weer op. Of .... Als jullie dit lezen zijn jullie net wakker en gaan wij net slapen ....maar goed ...... Tot morgen ;-)

Sjonnie

c u later alligator????

annette

Wat een geweldige reis zijn jullie aan het maken. Mooie verhalen en foto's. Geniet ervan samen.

Au3

Klinkt echt weer te gek! Geniet nog even!
X

robbert

klinkt goed. Ik ga er over 3 mnd zelf ook heen. Heb je toevallig naam van de swamp-toer organisatie?

Wout&Sylvia

Hoi Robbert,
Wij hebben de swamptour bij https://louisianaswamp.com/ gedaan. Absoluut een aanrader!!
Veel plezier in het mooie Amerika!!

groetjes,
Wout&Sylvia