Onze rondreis door Andalusië!

Bethel

Deze ochtend lekker relaxed wakker worden. Om 06.45 ging de wekker en om 06.50 uur stond Feyenoord al met 3-0 voor …. Deel 1 van de dag is geslaagd, maar het leukste van de dag moet nog komen. Vandaag gaan we naar Bethel. Tja zou je zeggen wat moetje in Bethel en waarom ga je niet naar Bethlehem of zo iets. Maar Bethel is misschien wel meer historie geschreven dan in Bethlehem. Op 15 t/m 18 augustus 1969 werd het legendarische Woodstock festival gehouden. Er waren om een vergunning te krijgen 50.000 toeschouwers verwacht en er kwamen er uiteindelijk ruim 500.000. Het merendeel heeft niet betaald, er was geen houden meer aan. Voor het festival was begonnen waren alle toegangswegen al volgelopen. Dit bracht met zich mee dat de sowieso al slecht geregelde voorzieningen al helemaal niet aankwamen, sterker nog van de ingehuurde catering werknemers had 90% voor het einde van dag 1 al zijn baan opgezegd.

We hebben heel veel filmpjes gezien, verhalen gelezen, foto,’s gezien en foto’s gemaakt. Ai wat hadden we graag een paar jaar eerder geleefd… maar ja, dan zou ik ongetwijfeld niet naar Bethel zijn gegaan. Dus … gelukkig ben ik niet eerder geboren, dan was ik nu weer ouder dan ik nu ben …. Hahah zo heeft ieder nadeel ook weer zijn voordeel. Welke profeet zei dit nu altijd ….

Tja wat moet ik er verder nog van zeggen, de foto’s en filmpjes zeggen meer dan je kan bevroeden, ieder filmpje is weer opnieuw genieten. Je ziet er ook heel veel bikers…. Volgens mij zijn die er vroeger allemaal al geweest en komen ze nog een keer terug om de sfeer mee te maken. We kunnen hier zo uren rondlopen, zo veel muziek, zo veel historie … te gek gewoon.

Het gekke is dan ook dat ze geen / nauwelijks beeldmateriaal verkopen. Er is 1 muziek blue ray. En verder 3 of 4 cds met de playlist van slechts 1 artiest en dat is jammer want na zo’n dag wil je maar 1 ding. De DVD in de dvd speler en genieten van verhalen en muziek. Ik heb dus maar een boek gekocht wat ik ooit nog eens hoop te lezen. Hahah….

Op het eind nog even een rondje op het terrein gelopen. Het heeft net zo’n vallei als Dance Valley, maar dan mooier en groter. Een perfecte locatie voor een festival dus, of voor festivallen die hier nog zeer regelmatig gehouden worden hier.

Voldaan zijn we weer in de auto gestapt om naar Albany te rijden, de hoofdstad van de staat New York. Daar willen zelfs een marmot met hoofdluis en een damhert met een schaakbord nog niet dood gevonden worden…… een beetje historisch besef hadden we wel, de staf Albany heeft veel Nederlandse invloeden, en ik ben er niet trots op of zo. Alleen dat is het enige dat hier op de been houdt.


Reacties

Reacties

Sera

Enjoy you 2
With love from me.

lammie

het nieuwe wachtwoord is goed l.westenbergl@telfort.nl

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!