Onze rondreis door Andalusië!

onderweg naar Columbus

Vanaf vandaag gaan we weer zakken, dat zou moeten betekenen dat we iedere dag weer wat mooier en warmer weer krijgen. Vanuit New York naar Cleveland is het steeds droog geweest, overwegend zonnig maar steeds wat koeler. De afgelopen dagen was het zo’n 20 a 22 graden. Vandaag echter is het echt slecht weer. We hebben te maken met de uitlopers van orkaan Harvey. Bijna de hele dag regen en zo’n 15 a 16 graden. Maar korte broek blijft aan want we zijn op vakantie ?.

Vandaag staan er een kleine 200 mijl op het programma. Daar is niet zo veel over te melden, prachtige wegen, veel natuurschoon, veel Racoons, dassen of zijn het wasbeertjes (dat was weer beer). Hetzelfde geldt voor de geplande tussenstop. Het leek wel of we in een spookstad waren beland. Geen mensen, geen auto’s, geen kroegen, niets …. Het enige wat er zou moeten zijn is een trail. Dat betekent dat je op zoek kunt gáan naar plekken die in een film zijn gebruikt. Pfff wat een aanfluiting, maar ja wij kenden de film niet en ik wil hem ook niet kennen. Ben inmiddels de naam vergeten van zowel de film als het plaatsje. Dat geeft al aan hoeveel indruk het heeft gemaakt …. Helemaal niets, helemaal niets …. Hè waar ken ik die woorden van ….

Na een paar uurtjes tuffen kwamen we in Columbus aan, in de regen. Ff uitrusten op de kamer en dan maar snel een restaurant zoeken. We hebben zin in een andere smaak en dat is Chinees. We hebben er een gevonden en die was me toch lekker. Heel apart ook, de fou yong hai bijvoorbeeld leek op een calzone pizza maar smaakte wel chinees.

Wat ons in zijn algemeenheid opvalt hier in de USA is dat de bediening heel erg overdreven vriendelijk probeert te zijn. Om de paar minuten checken ze of alles okay is, of ze een refill van de koffie, cola kunnen bijschenken of iets dergelijks. Het bijvullen werkt met bijna alles behalve met bier of andere alcoholische drankjes. Je ziet en merkt trouwens wel goed dat het aardige gedoe echt nep is, zo proberen ze er wat meer fooi uit te slepen. Fooi is nl. een aanmerkelijk onderdeel van het salaris dat zij verdienen.