Onze rondreis door Andalusië!

Ik vertrek; Athene

Vandaag zijn we vertrokken naar Griekenland, om 17.40 uur vertrekt ons vliegtuig naar Athene waar wij onze eerste Griekse nacht zullen doorbrengen. Het is maar 2.55 uur vliegen dus dat is ook niet iets om je druk om te maken en toch heb ik het gevoel dat er iets staat te gebeuren….. Met slechts  een klein uurtje vertraging en een zeer rustige vlucht komen we in Athene aan. Het is er lekker warm, zo’n 25 graden. Ons bekruipt het gevoel dat de zomer in Nederland voorbij is en dat wij hem ff doortrekken in Griekenland. Klinkt niet verkeerd… toch?

Met de shuttlebus naar ons hotel aan de haven, daar zijn de mensen gelijk en tevree. Daar in dat kleine hotel aan de haven, daar telt het aantal sterren even niet meer mee. Het hotel heeft zichzelf 4 sterren gegeven maar dat zijn er minstens 3 teveel. Het stinkt, er is een douche van 50 bij 30 cm, juist ja, daar pas ik niet in …., het bed is niet lekker, het kussen is niet kuis etc etc. Gelukkig hoeven we hier maar te wachten tot de boot vertrekt, vandaar een korte nachtrust van welgeteld 3,5 uur die ik grotendeels slapend en Sylvia grotendeels woelend heeft doorgebracht.

Vanuit het hotel is het maar 5 minuten lopen naar de boot, omdat we tickets hebben gereserveerd moeten we er een uur van tevoren zijn, kan je lekker van de chaos genieten. Er is werkelijk geen enkele structuur te ontdekken maar uiteindelijk is de boot vol en vertrekt hij slechts 5 minuten te laat. We hebben een mooie rustige zonsopgang meegemaakt.

Na 2 uur komen we aan op Andros. Een heel leuk en niet super toeristisch eiland. We hebben gelijk maar een auto gehuurd. We wilden een Jeep en we kregen een fiat pinda. Tja soms gebeuren er dingen ….. gelukkig konden we later op de dag terug om de pinda te ruilen voor een Jeep. Je moest ons eens zien zitten in die pinda. Ik zat met hoofd tegen dak en met knieën vast tegen deur en pook.

Eenmaal bij het hotel aangekomen werden we met de schoonheid van het land geconfronteerd, prachtige baai, hotel zo’n 5 meter van het strand, 20 meter verder de zee die heerlijk helder en verkoelend is en  bediening op de bedjes. De vakantiehuis is begonnen. Morgen 26-08 met de Jeep het eiland verkennen……

Janet

Arme Wout, kleine douche en dan ook nog een Fiat Pinda haha. Gelukkig goed gekomen. Wat een mooi uitzicht op dat strand. Nog 1,5 nachtje slapen dan komen wij er an!!!!!

Sjonnie

Haha komt allemaal goed en voor de stress hebben ze een oplossing in Griekenland, het heet ouzo ??. Veel plezier

Pedi

So ein kleines Auto. ...oh oh ... :-D

Luca Lin Raoul

Eventjes overleven. Veel plezier.