Onze rondreis door Andalusië!

Andros

Vandaag lekker uitgeslapen, om 07.30 uur pas wakker, een lekker ontbijtje op het terras met uitzicht op zee…. Wat kan het leven toch aangenaam zijn. Vandaag gaan we met de Jeep Compas eerst naar het plaatsje Andros. Het is een kleine 40 km maar toch verwachten wij er ruim 1 tot 1,5 uur over te doen. De wegen zijn nu eenmaal iets anders dan bij ons. Ik heb niet harder dan 50 km kunnen rijden.

De eerste verwondering was trouwens dat we de TomTom voor niets hebben meegenomen, er staat nl. Geen Griekenland op, volgens mijn informatie is Griekenland toch echt onderdeel van Europa. Aan de andere kant, het wegennet is ook weer niet zo ingewikkeld dat je het zonder TomTom niet kan vinden. Weer een andere kant, Griekse verkeersborden lezen is ook weer niet makkelijk, de laatste kant .. we hebben altijd Google Maps nog op de telefoon.. we komen er wel!

Onze eerste tussenstop zou een grot zijn. We hebben het bordje ‘nog 1500 meter’ gezien maar dichterbij zijn we niet gekomen. Opeens zaten we in Andros en dat was voorbij de grot. Andros is een klein eiland met kleine plaatsjes, met kleine smalle wegen. We hebben de auto op een parkeerplaats gezet, waarbij ik om een platgereden kat moest manoeuvreren, en zijn in het centrum gaan lopen, kleine smalle straatjes worden kleine smalle steegjes, soms omhoog en soms naar beneden. En ja, alles wat je naar beneden loopt, moet je ook weer omhoog lopen. Best zwaar in de zon (30 graden, nauwelijks wind).

Na de nodige versnaperingen zijn we met de auto verder getrokken, we zouden via de bergen terug rijden. Hoogste punt is ca. 1000 meter met mooi uitzicht over het eiland. Zo hoog dat we zelfs in de wolken waren, of was dat omdat Feyenoord met 0-4 voor stond in Heerenveen. Zo hoog is het ook een paar graden koeler en voor ons dus beter vertoeven. Vandaar een kleine wandeling, maar al snel pakten we de auto omdat het toch wel een hele afstand werd. De 4*4 was even nodig op de onverharde weg. We zijn een stukje doorgereden maar zijn uiteindelijk weer omgekeerd omdat het best nog wel ver was en de weg echt slecht.

Verder terug naar ons hotel, echter onderweg hield de weg gewoon op….. mooi asfalt veranderdé ineens in hobbel de bobbel, omhoog, omlaag, smal, stijl, etc, etc…. buikspieren zijn weer getraind en we kunnen meedoen met het tv-programma de gevaarlijkste wegen…. Afgronden van enkele honderden meters, geen vangrails, breedte van de weg 2,5 meter en … tegenliggers …. Laat ik het zo samenvatten … we kunnen het navertellen….

De reis duurde zo lang dat ook onze magen weer van zich lieten horen. Om 15.00 uur, uit het niets een restaurantje, prachtig gelegen op een heuvel met weids uitzicht over het eiland en de zee. Heerlijk gegeten en gedronken voor EUR 13.00. Na deze welkome onderbreking weer snel terug naar ons hotel. Nog even de zee in en dan rusten om ’s-Avonds weer uitgerust te kunnen dineren en genieten van de heerlijke ambiance.

Miranda

Heerlijk weer om te lezen, ik zie jullie al weer rijden hoor langs die dodemans weggetjes. Dus je hoeft echt niet de halve wereld over om het mee te maken ?

Judith

Wat een belevenis alweer, gelukkig alles weer goed gegaan.

Karin geelen

Klinkt weer helemaal leuk:-)

Pedi

Hört sich gut an. ..