Rondje Paros

Voor vandaag hebben we weer een auto gehuurd, wederom een Fiat Pinda maar nu een hele nieuwe. Ik moet zeggen, in deze passen we een stuk beter dan in die pinda aan het begin van de vakantie, zijn we nu zoveel afgevallen of is het nieuwe type iets ruimer van opzet…..

Paros is tot nu toe het kleinste maar ook het mooiste eiland waar we geweest zijn. Je kunt binnen twee uur the hele eiland rond en binnen dag kan je ook alle hotspots bezoeken. Allereerst zijn we naar de haven geweest om een lekkere bak koffie te scoren. Is niet altijd even makkelijk hier. De koffie is vaak erg sterk, de cappuccino is een melkbak en soms doen ze er zelf al suiker in. Daarna naar een uitzichtpunt vanwaar we nog even uitzicht hadden op Naxos. Wetende dat Harald en Janet in de haven zaten omdat zij vandaag naar Mykonos gaan, hebben we nog even gezwaaid …..de andere mensen keken wat vreemd naar ons omdat we naar een andere eiland zwaaien. Wij doen wel vreemdere dingen en kijken ook niet van onszelf op.:-)

Via Lefkens, een mooi plaatsje op 250 meter hoogte, zijn we naar de zuidkust gereden. Daar kwamen we een perfect strandje tegen, The Beach project. Een soort van Hippie beach! Speciale strandzitzakken, strandbedjes en parasols met op de achtergrond heerlijke lounge muziek. Dat alles verscholen tussen een mooie duin begroeid met bamboe en slechts twee meter lopen om in de zee te gaan, geen stenen of rotsen….

Daar hebben we tot het einde van de middag genoten van zon, strand en zee. Via de andere kant van het eiland zijn we weer terug gereden, genietend van de ondergaande zon. Paros is een paradijs op aarde.