Onze rondreis door Andalusië!

De toerist uithangen

Ook hier hebben we een auto gehuurd, wederom een kleine fiat pinda, je weet al hoe wij er bij zitten. Niet al te comfortabel, maar hij brengt ons overal naar toe en dat is de bedoeling. We doen vandaag de noordkant van Santorini. We gaan eerst naar het meest noordelijke punt, en doen daarna de eerste toeristische trekpleister Oia aan. Bij een parkeerplaats staan we 20 bussen met voornamelijk Jappen en Chinezen. Met onze Pinda passen we overal tussen dus parkeren en kijken. De stad, het uitzicht is echt prachtig ….. je wordt alleen gek van al die Chinezen die al roggelend voorbij lopen. Na een kleine wandeling, want in die straatjes is het echt bloedheet, weer snel terug naar de pinda en op naar Fira, de hoofdstad met zo’n 15.000 inwoners. Op dit moment waren er geloof ik 50.000 toeristen, en is het geen eens hoogseizoen.

Wederom prachtige uitzichten, huizen en al die plaatjes die jullie ook wel eens gezien hebben. Net buiten het centrum even lekker gezeten, gegeten en wat gedronken en dan gillend weer naar huis. Onderweg pakken we nog wat highlights en daarna gaan we lekker naar het strand. Even de warmte en de drukte van je afspoelen…..

Maar ook dat viel even tegen….. je hebt hier zwart zand, hetgeen betekent dat het bloedheet is aan je voeten. En verder heb je steentjes, kiezels voordat je het water ingaat…. Het zorgt er voor dat je je niet op je elegantst heet water in- en uitgaat …. Maar goed dat dit niet gefilmd is…. In ieder geval niet door ons.

Er is hier een boulevard van zo’n 7 km met diverse bars, restaurants en dergelijke. Je merkt echt goed dat het geen hoogseizoen meer is want de zaken zitten vaak niet eens meer voor de helft vol.