Onze rondreis door Andalusië!

Onderweg naar San Francisco

Vandaag verlaten we Reno om naar San Francisco te gaan, we verwachten hier allebei veel van. Ten eerste natuurlijk omdat het bekend is van tv ten tweede natuurlijk vanwege het zelf ondergaan van de street of San Francisco…

We rijden allereerst dezelfde weg als gisteren naar Lake Tahoe, een prachtige weg dus. Sneeuwtoppen, prachtige vergezichten en hoogte. Heel langzaam wijzigt het uitzicht. Op een gegeven moment zien we een bord waarop staat dat we de komende 64! Km. gaan dalen. We moeten even een brake test doen …. Maar hoe doe je dat … ff op de rem gaan staan doe je niet, dan heb je gelijk een vrachtwagen op je achterbank zitten …. Dan maar een beetje remmen, de auto mindert een beetje snelheid dus het zal wel goed zijn.

In ieder geval hebben we enorm genoten van de rit door de bergen. Eenmaal gedaald van 8.911 voet naar zeeniveau merk je aan alles dat je bijna in San Francisco bent. De wegen worden breder … uiteindelijk een 6-baansweg. Het wordt drukker, we eindigen met een half uur file …. En men raakt wat meer gestrest in de auto, we zien drie net geen ongelukken vlak voor onze neus gebeuren.

We zijn veilig aangekomen, maar met gemengde gevoelens. Aan de buitenkant ziet het hotel er leuk uit … je slaapt in een ruimte waar je je kont niet kunt keren, je ligt op een bed met een met plastic omwikkeld matras, je ligt 5 meter boven een drukke weg, je moet de ramen wel open hebben want er is geen airco.

Het is vreselijk duur hier, 1 uur parkeren kost gemiddeld $ 10.00, een hele dag parkeren ben je al heel snel $ 50.00 kwijt …. Maar we hadden ook gelezen dat je vlak bij ons hotel gratis kon parkeren … nou dat blijkt best wel ingewikkeld te zijn. Er zijn twee dingen waar je op moet letten….

1.Witte borden met groende letters geven aan wanneer je, hoe lang ergens mag staan. Is dit bord er niet dan mag je er gratis staan.

2.Witte borden met rode letters geven aan wanneer de straat vrijgemaakt moet worden vanwege cleaning the street. Bijvoorbeeld op dinsdag tussen 12.00 en 14.00 uur mag je er niet staan.

3.Verder mag er geen algemeen bord staan en geen meter

Als je deze niet kunt vinden moet je dus naar een garage voor de hoofdprijs. Daar waren wij dus naar onderweg totdat Sylvia zegt nog een keer te willen kijken. Laten we nou drie blokken verderop een gratis plekje gevonden hebben … auto parkeren en niets meer aan doen.

In de avond nog even lekker gegeten bij het HardRock café, blijft lekker en leuk ….

Miranda

Misschien een idee, om een boekje te laten printen van alle reis verhalen, ze zijn zo leuk geschreven!

Judith

HAHAHA , hopelijk heerlijk geslapen! Veel plezier nog?