Nog een keer the streets of San Francisco

Omdat we gisteren best moe waren hebben we nog enigszins geslapen maar de omstandigheden waren wederom niet best. Wij hebben ook nog nooit eerder op een zak chips geslapen, jullie wel? Het liefst heb ik paprika chips en laten ze die hier nou net niet hebben…

Vanochtend om 07.00 de wekker en al stond hij niet, we waren wel gewoon wakker. Vandaag zijn we met de auto gegaan om San Francisco verder te ontdekken. Het nadeel is dat je best wel veel files hebt en problemen hebt om de auto ergens te parkeren. Maar dat kost toch minder tijd dan reizen met het openbaar vervoer, zoeken welke bus, overstappen en wachten op de volgende bus en qua kosten maakt het niet zo heel erg veel uit. Het verschil gaat pas echt oplopen als je een weekkaart openbaar vervoer gaat nemen … maar wij zijn er maar twee dagen.

Wat hebben we vandaag gezien … we hebben vandaag veel straatjes omhoog en naar beneden gereden. Je hebt echt het gevoel dat de auto achterover valt, de steilste straat heeft een stijgingspercentage van 31,5%. Alleen in Nieuw Zeeland hebben ze een nog steilere straat. Het stukje straat is echt een toeristische attractie. Het is misschien 200 meter rijden maar je gaat dan zo’n 60 meter naar beneden in 8 haarspeldbochten. Ik weet niet of het op de film overkomt hoe het voelt, maar kijk ff naar het filmpje…

Via wat tussenstops, verkeerde opgezochte punten (Wout … je moet beter je huiswerk doen …….) komen we uiteindelijk in de wijk Twin Peaks. Dat is bovenop een berg die je uitzicht geeft over de hele stad …. Is echt een prachtig punt. Je ziet Alcatraz, de Golden Gate brug en de rest van de stad in 1 aanblik.

Via wat omzwervingen, tussenstops hebben we de auto terug bij het hotel gezet (gratis tot morgenochtend vroeg) en zijn we nog een stukje gaan lopen door onze trendy wijk. Het heeft iets weg van de Witte de Withstraat, lekker druk, trendy, aparte restaurantjes, woningen etc. Maar dan anders. Na onze maagjes gevuld te hebben slenteren we weer terug voor onze laatste nacht op onze zakken chips ….