Onze rondreis door Andalusië!

De LAatste dag in LA

Helaas komen alle mooie momenten tot een einde, zo ook deze vakantie. We hebben vannacht prima geslapen maar we werden wakker met het gevoel dat ze het hotel aan het verplaatsen waren. Naast ons hotel zijn ze nl. bezig om een nieuwe trambaan te maken en dat brengt nogal wat trillingen en geluid met zich mee. Maar goed, nu we toch wakker zijn doen we het op onze laatste hele dag ook maar even rustig aan. We gaan wat dingen doen die we eigenlijk aan het begin van de vakantie hadden willen doen, echter toen was Sylvia nog zodanig vermankt, dat we geen normaal programma konden draaien.

We beginnen met een bezoekje aan de Hollywood bowl. Wat denken jullie dat dit is? Ik dacht eigenlijk aan het stadion waar jaarlijks de finale van het American Football wordt gespeeld, met in de pauze een spetterend optreden van Beyoncé, Maroon 5 of Madonna. Nou opgetreden wordt er wel want het blijkt een openlucht theater te zijn waar alle groten der aarde al hebben opgetreden. Het bestaat al ruim 80 jaar en Elton John heeft het record aantal optredens op zijn naam staan. Het biedt plaats aan 18.000 bezoekers en het ziet er echt heel indrukwekkend uit. Zoals gezegd, alle groten der aarde hebben hier opgetreden, van The Doors tot The Beatles en van The Rolling Stones tot Beyoncé. Helaas was het bijbehorende museum dicht op maandag.

Op de terugweg zijn we nog naar de Whisky a gogo geweest, helaas was deze dicht want we hadden er graag een biertje willen drinken en een optreden willen bekijken. De kenners onder ons weten wel waarom, in 1964 opende deze zaak haar deuren, in 1965 werd deze zaak wereldberoemd door oa de optredens van The Doors. Ik heb in ieder geval de zaak gezien, er naar binnen kunnen kijken en de artiesteningang bekeken en belopen.

Daarna naar de walk of Fame. Dit is typisch zo’n Amerikaans dingetje. Allerlei typische mensen verkleed als Spider-Man, of als weet ik veel wat … en maar proberen je iets te laten doen, kopen, maken voor geld. Maar ja, als je in LA bent moet je daar even geweest zijn. We hebben wat sterren op de grond zien liggen, bij Michael Jackson zag je mensen op hun knieën neerzakken. En hun handen de lucht in steken. Met de kennis van nu ga je er toch iets anders naar kijken.

Ook Venice Beach stond nog op ons programma. Echt weer zo’n herkenbaar momentje. Het lijkt of je al duizenden keren bent geweest maar dat zijn films die je hebt gezien. Overigens merken we wel wat meer spanning in het land …. Of dat nou komt omdat wij morgen weggaan of omdat ene Trump morgen in LA komt weten we niet …. Op een gegeven moment werden wij, Sylvia en ik, toen we rustig naar de verrichtingen in een skatepark aan het kijken waren, een soort van omsingeld door de LAPD. De een liep met getrokken wapen, de ander pakte zijn handboeien …. Wij liepen langzaam achteruit want ja, ….. je weet het niet he. De agenten hadden zich inmiddels vermenigvuldigd (van 3 tot 6) en verspreiden zich nog wat meer. Op enig moment kwam een agent naar ons toe ….. hij vertelde dat ze melding hadden gekregen van iemand met een mes en waren op zoek naar hem, nou wij waren het niet en we hebben hem ook niet gezien. Ze gaan zo bij meer omstanders te werk maar blijkbaar heeft niemand de messentrekker gezien. Dus onverrichter zaken trekken ze zich weer terug. Je moet het gezien / meegemaakt hebben maar ik vond het toch ff vreemd …. Het was een beetje intimiderend eigenlijk. Na nog een rondje gelopen te hebben en wat gedronken te hebben zijn we weer terug naar Hollywood gegaan.

Onderweg zagen we drie helicopters inde lucht zweven. Nu weten we dat er een klein stukje verderop een ontruiming heeft plaats gevonden vanwege een onbeheerd achtergebleven rugzak. We zagen op tv een nieuwsrapportage hierover, er werd een robot op afgestuurd en de hele middag/avond zijn ze er zoet mee geweest. Er wordt dus gelijk groot materieel ingezet en het zekere voor het onzekere genomen. Twee jaar geleden in Tsjechië ging dat we even anders, gewoon iedereen een paar meter naar achteren, een hond er op af sturen en kwispelen en klaar.

Tot slot gaan van nog even eten in het Hardrock café Hollywood. Lekkere muziek, lekker eten en een lekker prijsje …. We hebben de leren broek van Jim Morisson zien hangen…. Ze zijn hier echt trots op hun sterren … dat merk je aan alles. Wij zijn er klaar mee. We gaan naar huis, koffers inpakken. Morgen nog ff wat tijd verdrijven voordat we om 16.45 uur gaan vliegen, op woensdag komen we weer thuis. Wij vinden het weer leuk om de foto’s en de verhalen met jullie te delen. Wij bedanken jullie voor je reacties en hopen jullie snel weer te zien / spreken.

Miran

Ik heb weer genoten van de verhalen en foto's.
Een veilige terugreis lieverds ?

Annette en henk

Wat gaat dat snel drie weken zijn zo om. Heb genoten van jullie verhalen en foto's .goede terug reis .groetjes Henk en annette

Petra (bleu p.)

Wat zijn die 3 weken snel voorbij gegaan. Ik heb genoten van jullie verhalen en foto's. Heb ik toch weer n stukje vd wereld gezien. Zal jullie berichten gaan missen, las ze vaak terwijl ik zat te ontbijten.
Ik wens jullie een goede terugreis en Syl ik hoop je snel weer te zien.

PEDI

Vielen Dank für die schönen Berichte und Fotos. Kommt gut nach Hause.?

Sera

Heerlijk om met jullie verslagen mee te leven. Ik heb alles weer met jullie samen meegemaakt, alleen zou ik er ook graag naar toe gewild hebben, maar helaas, met een scootmobiel gaat alles minder makkelijk. Bedankt voor jullie blog en ik wens jullie een hele fijne en goede vlucht terug naar ons kikkerlandje waar we toevallig van de week weer wat beter weer gaan krijgen. Syl, jou zie ik volg. week dinsdag wel weer. Nogmaals bedankt.