Onze rondreis door Andalusië!

Cha-am

Op onze 1e vrije dag hebben we natuurlijk heerlijk uitgeslapen, Sylvia was om 07.00 uur wakker en ik om 07.15 uur. Tja .... Dat krijg je als je 10 dagen voor de kakelende hanen wakker bent. Maar het luieren daarna maakt veel goed. Lekker op je gemakkie douchen, lekker op je gemakkie ontbijten en vervolgens op je gemakkie bij het zwembad gaan liggen. Helaas regent het bijna de hele dag maar dag dat mag de pret niet drukken, het is en blijft 34 graden. Dus wij gaan bij het zwembad liggen, regen of geen regen. Het regent overigens niet hard hoor maar je voelt regelmatig wat druppels op je lijf, lekker koel overigens. 's-Middags, als we terug zijn in onze hotelkamer blijkt dat we allebei zijn verbrand ... We zijn dus gewaarschuwd .... Goed smeren hier in de tropen, zelfs als de zon niet schijnt.

In de loop van de dag hebben we overigens Au3 nog een sms gestuurd om te vragen of zij ervaringen had in Cha-am. Met dank aan Au3 hebben we vervolgens gefietst naar het stadje, waar we zo'n 1,5km vandaan zitten. We hebben daar zo'n reisagentje gevonden die voor veel schappelijkere prijzen excursies en ander vertier aanbiedt. Tijdens deze fietstocht hebben we overigens onze ogen uitgekeken. Hoe primitief de Thaien leven, op iedere hoek 3 mobiele eetkraampjes met vis, vis of vis die ze overigens allemaal zelf vangen. De visliefhebber komt hier zeker aan zijn trekken, wij zijn geen visliefhebbers ..... maar komen wel degelijk aan ons trekken hoor. Het eten is de hele vakantie gewoon heerlijk, het probleem is alleen dat alles is voorzien van rijst.

's-Avonds gaan we met een man of 15 naar een stadje in de buurt, daar is zo'n night market. Het is weer zo'n markt van 100 in een dozijn maar goed ... het is weer op een andere plek en om nou 10 dagen alleen maar bij ons hotel te zitten, nee daar zitten we ook niet op te wachten.

De markt brengt niets nieuws en tijdens het ronddolen komen we toch iets tegen.... Je hebt hier van die visbakken waar je met je voeten in kunt zitten om vervolgens de visjes de kaas tussen je tenen vandaan te laten eten .... Wat een vreselijk gevoel is dat als je 1 voet in het bad hebt gezet ... gelijk 100 visjes aan je voet, gekriebel en gegiechel. Om de pijn te verzachten doe je snel voet twee er maar bij .... Maar ja, ook 100 visjes aan voet 2. Dus Sylvia haar voetjes er maar bij ..... hihih .... 1 voet had 10 visjes, de andere voet geen visjes. .... Mijn voeten waren dus veel smakelijker voor de visjes ..... Toen dat na een paar minuten nog steeds zo was mocht Sylvia in een andere bak en daar werd ze wel ‘aangevallen' door tientallen visjes, zij ook weer blij.

Het resultaat is trouwens opmerkelijk, die visjes eten je voeten echt zacht, eelt is weg en je voeten knappen er echt van op. We zullen voortaan onze voeten een keer in de week in het aquarium van Melvin hangen J.

Au3

Ja, dat is leuk hè, die visjes!?! Wij hebben dat ook in het wild gehad maar die waren iets groter... Iets minder prettig ;-)

Goed dat jullie wat alternatieven hebben kunnen vinden!!

Plezier nog jullie laatste weekje!

X

Judith

Whaaaaaaa,niets voor mij die visjes die aan mijn voeten zitten,wordt dan gek!

Geniet nog maar lekker van jullie week. xxx