Onze rondreis door Andalusië!

Cha-am

Zoals gisteren al vertelt, vandaag weer een dagje bij het zwembad. Gewoon gezellig met een paar anderen luieren, lachen e.d. Uitkijken voor de zon en goede smeren is het devies want de zon schijnt weer volop. Wel hebben we voor morgen een activiteit geboekt. Daarover morgen meer natuurlijk. Het onderhandelen over de prijs is natuurlijk al een leuke activiteit. Voor 6 personen vragen ze eerst 8.400 bath, uiteindelijk hebben we het voor 4.800 bath gekregen. We waren met de drie mannen naar die zaak gegaan. Eentje vroeg steeds wat er wel inbegrepen was en wat niet, de ander deed de onderhandeling en ik was degene die moest betalen dus ... als ik nee knikte ging het niet door ..... die Thai had sinds tijden niet zo'n moeilijk stel gehad denken wij ..... Eerst doet hij het niet, daarna krijgen we er geen eten bij etc etc. Maar de aanhouder wint ......

Vanavond gaan we bij de Ozon eten, is ons aanbevolen. Ook heb je daar gratis Wifi bij dus vandaar dat we weer een verhaaltje kunnen downloaden ..... morgen horen jullie hiervan het resultaat.

Natuurlijk willen we jullie ook het culturele niet onthouden. Een week heeft 7 dagen, voor iedere dag is een andere Boeddha. Hoeveel verschillende Boeddha's zijn er en wat zijn de verschillen. Ook heeft de Thai iets met kleuren, iedere dag heeft een kleur, welke kleur heeft de zondag? Tot slot, bij ons is de woensdag bekend als gehaktdag, wat zal de Thai absoluut niet doen op woensdag?

Overigens zien we hier verschrikkelijk veel omgebouwde Thaien (vroeger man nu manwijf), gezien de markt waarover we liepen worden hun piemels als delicatesse verkocht. Dat is 1 van de redenen waarom wij niet op de marktjes gaan eten ...... Ook zien we hier weer veel oudere westerse mannen met jonge Thaise vrouwen ... het zit blijkbaar in de cultuur hier maar iedere keer walg ik er weer van.

Judith

Kleur van zondag is Rood,heeft iets met de zon te maken. Schijnt dan ook dat de mensen dan ook die kleur dragen.