Raften

Deze ochtend zijn we om 10.00 uur (= zeer schappelijke tijd) opgehaald voor onze activiteit van de dag. Na gisteren zwaar over de prijs te hebben onderhandeld, is het vandaag tijd om er van te gaan genieten. Na een busreisje van ca. 1 uur komen we aan op een dam, het vertrekpunt. We moeten allemaal een zwemvest aan en ze hebben alleen Thaise maten. Je zult begrijpen hoe dat ding mij zat (zie foto). Hoewel het woord raften eigenlijk niet gebruikt mag worden is het wederom een prachtige rit. Er zijn geen of nauwelijks stroomversnellingen of iets dergelijks en de enige vaart die we maken komt omdat we zelf peddelen. Wel hadden we wat moeite om de juiste richting te bepalen gezien het feit dat 3 van de 6 inzittenden in een soort van rozenstruik terecht kwamen en tot (een beetje) bloedens toe onder de naalden zaten. Aan het einde van de tocht kwam de fun, een beetje hanggliden en wat zwemmen.

Na een klein uurtje gespeeld te hebben gaan we door naar onze lunchplek, wederom een prachtig plekje aan een meer. Na weer eens heerlijke kip siam opgesmikkeld te hebben, kregen we te horen dat we ook een tochtje op een longnek boot naar een eiland konden maken om daar apen te voeren. Voor nog geen 150 Bath pp (Eur 4,-) trokken we er dus weer op uit. Na eerst een rondje om het eiland gevaren te hebben om de apen te zoeken kwamen we op enig moment de groep apen tegen. Het begon heel leuk, wij gooiden banaan, de aap sprong in het water om de banaan te pakken en op te peuzelen. Daarna ging de stuurman wat dichter naar de wal en werd het complete chaos ... whahah .... De apen sprongen via de boeg, bakboord, stuurboord en dak op de boot en wilden onze bananen pakken. De meiden gillen ..... stuur hem weg, geef hem een duw, geef hem die zak, gooi die bananen overboord, hier zit er één, owww daar zit er ook één ...... whahahah ...... werkelijk complete chaos. et

Het leken wel 40 gillende keukenmeiden op een boot van 2 bij 5 meter. Wat hebben we gelachen zeg. Het staat ook op film dus die gaan we zeker nog eens bekijken. We hadden trouwens voor 200 Bath bananen gekocht (goed voor zo'n 100 bananen) dus jullie begrijpen wel dat die apen niet zomaar weg te krijgen waren. Ze bleven echt van alle kanten komen, pakten bananen uit je hand, waarbij je natuurlijk goed moest uitkijken dat ze je niet beten of open krabbelen. Één aap maakte het wel heel erg bont .... Met een jonkie onder haar buik klom ze op de boot, staart omhoog en al poepend in de boot bananen pikken ... ik wist niet dat je van gele bananen groen gaat poepen .... Weer wat geleerd dus al weet ik niet of we dit soort dingen willen leren ......

Na een goed half uur waren de bananen op en keerde de rust weer teug. Met de boot nog een kort tochtje gemaakt langs wat eilanden met in de verte opkomende regenbuien, prachtig gezicht weer. Kort voor de hemel open ging waren wij weer terug en zaten we droog in de auto. Het heeft geregend .... Niet te geloven de 1e echte tropische regenbui die wij live hebben mogen meemaken, je kon de overkant van de weg niet eens meer zien. Nog nagenietend van ons apenavontuur tuften we weer naar ons hotel, deze keer naar onze kamers vanwege de regen, storm en onweer in plaats van naar het zwembad om nog ff bij te kleuren. Vanavond gaan we weer op onze gehuurde fietsen naar Cha-am city om de binnenkant van onze maag te vullen, op het menu staat gebakken banaan denk ik.