Onze rondreis door Andalusië!

Outside Atlanta

Om 07.30 uur de wekker, lekker uitgeslapen. De wc houdt alles binnen dus daarover vandaag geen zorgen. Eerst even ontbijten en dan op weg naar de Red Top Mountains. Dit is een nationaal park, zo’n beetje 40 km buiten Atlanta. Het grootste gedeelte van de reis gaat over 6-baans wegen!! Aan alle kanten word je voorbij geschoten, links door vrachtwagens, rechts door energieslurpende Dodges etc. Je mag hier gewoon inhalen zolang je maar op je eigen baan blijft. Eigenlijk wel een goed systeem, moeten ze in Nederland ook maar eens gaan invoeren. Wie schrijft Rutte een brief?

Bij aankomst ziet het er prachtig uit, glooiend groene bossen, omringd door een prachtig meer. Even een rondje lopen om de boel te verkennen maar na zo’n 100 meter loop je in het bos en langs de kant van het meer. Als je stil bent hoor je helemaal niets..tenminste op de krekels en de vogels na .Wat een rust en wat is het mooi hier. Even op een bankje gezeten genieten van de rust.... en ineens een klap op het water. Het was een vis maar wat voor een ... geen idee. We hebben hem nog een paar keer gehoord maar niet gezien .Misschien een opdrachtgever voor John en Simon om hier eens te gaan vissen. Ook een mooie plek voor het mannen weekend trouwens.

Het was een prachtige omgeving voor een nieuwe episode van Twin Peeks of voor een nieuwe horrorfilm, zo een waarbij er tien jongeren heen gaan en er maar 1 of 2 levend terug komen.Dat gevoel wordt plots versterkt toen we ineens iets hoorden ritselen achter ons ..... pfffff het is maar een eekhoorn, hij keek ons net zo aan als wij hem .... verschrikt, geschrokken en niet van plan weg te gaan... hahaha.

Na een uurtje rondgelopen te hebben maar weer terug naar de koelkast (auto). Die Toyota rijdt overigens heerlijk en heeft airco, is een automaat, zit hoog, heeft veel ruimte, op de radio heerlijke muziek (> 100 zenders), heeft power en nog veel meer .... ik lijk wel zo’n autoverkoper ineens ..... je kunt hem eigenlijk niet laten staan.

’S-Middags na een file van een halfuur, weer terug naar Atlanta. We moeten immers nog ff kijken naar de plek waar Marten Luther King jr. is geboren. Zijn kerk staat er nog en er is een visitors centrum gemaakt. Heel indrukwekkend allemaal, wat een spreker is / was die man trouwens, we hebben een aantal filmpjes bekeken en Wilders, Rutte en andere openbare sprekers kunnen er nog wat van leren.

Hoe simpel, overtuigend en krachtig hij overkwam.Hij heeft met recht de Nobelprijs gewonnen. Met de kennis van nu kon je ook er op wachten dat hij werd neergeknald.Waarvan akte in 1969. Klaar met zijn toespraak waarin hij meerdere malen aangaf niet bang te zijn voor de dood..... Hij wist niet hoe dicht hij al voor de deur stond...... I had a dream .....

Daarna wilden we even biertje drinken in Rooftop café (30 hoog) met uitzicht over de stad maar helaas was het café dicht.Dat is al de 2e keer dat we voor dichte deur stonden. Deze keer vanwege Dragon.con ..... een festival voor gekken ..... Allemaal flink uitgedoste mensen in de meest vreemde outfits (zie foto) die vanwege Laborday de hele stad bezetten.Het is echt nog vreemder dan carnaval. Ze houden het in verschillende steden, deze keer een weekend lang in Atlanta.

Dan maar wat gaan eten in een Mexicaans restaurant wat stond aangeschreven. Ook weer een vreemde gewaarwording. We komen aan en er staan zo’n beetje 50 man te wachten om naar binnen te gaan, wij dus als 51 en 52ste. Wat blijkt nou .... je staat buiten te wachten, in de rij moet je de menukaart doornemen en als je aan de beurt ben bestel je. Daarna zoek je een plaatsje en als je dat gevonden hebt staat binnen 1 minuut het eten op tafel. Na een kwartier tot een halfuur ben je weer weg .... afhankelijk van hoeveel je hebt besteld. Natafelen kennen ze daar niet ,doggybags wel, maar daar doen wij niet aan. Het verklaart wel het overgewicht van de gemiddelde Amerikaan .... Wij zijn echt slank hier,het eten was trouwens voortreffelijk en heerlijk.

Morgen op weg naar Nashville Tenessee.

Miranda

dat van die dichte cafe's, ze wisten dat jullie kwamen ???? maar zo te horen is het nu al schitterend. En dan mogen jullie nog een paar weken. Kan niet wachten op het nieuwe reisverslag

ErReBiRi

Geniet ervan!! Leuke verhalen! We gaan snel bijkletsen! Groetjes
Van de Sweaty Four uit Maleisie

melvin en lisanne

Benieuwd wat voor vis dat was! ????

Au3

Autoverkoper? 'Ik heb em zelf ook' ????????
Geniet!! X