Onze rondreis door Andalusië!

Op naar Nashville

Vandaag dus naar Nashville Tennessee. Om 7.00 uur opgestaan en om 09.15 uur in de auto. We moeten zo’n 250 Miles rijden dus gas op die lolly. Eerst maar ff tanken ... Maar ja bij de Shell pomp aangekomen ziet het er allemaal zo raar uit dat ik besluit om nog maar ff te rijden en onderweg een tankstation te pakken.

Na ruim een uur even de benen strekken en dan toch maar tanken. Tja hoe werkt dat nou precies. In woorden heel makkelijk maar de praktijk blijkt anders. Ten eerste moet je met een creditcard betalen anders begin je al helemaal niets. Je stopt je card er in en er worden allerlei vragen gesteld. Maar wat is nou mijn zip-code??Alle codes geprobeerd maar pomp werkt niet. Dus maar even naar binnen om het e.e.a. te vragen. Blijkt dat buitenlanders geen zip-code hebben. Maar ja, dan de volgende vragen ..... hoeveel gallon wil je tanken?? Tja hoeveel liter gaat er in een gallon.Toen ik doe maar 20 zei keek ze me raar aan ... Oké dan maar voor $ 30.00. Bleek nog veel te veel te zijn want een gallon blijkt 3,78 liter te zijn en een liter kost omgerekend nog geen € 0,50. Vandaar dus dat iedereen in zo’n grote benzine slurpende bak rijdt. Het kost geen drol hier ......

Volgetankt weer verder, we hadden voor onderweg een watervalletje uitgezocht om te gaan bekijken. Zag er op de plaatjes mooi uit. Hoe het er in het echt zag gaan jullie niet horen. Toen wij daar aankwamen stond er een rij van ca. 200 meter om binnen te komen..... daar beginnen wij niet aan dus wij kunnen alleen maar zeggen dat de Ruby Falls heel mooi zijn vanaf de plaatjes. 200 meter!!! Maar wel een bluesband die live stond te spelen voor de rij. Die hebben we nog ff meegepikt.

Tussen de middag ff wat eten, je hebt dan de keuze uit Mac Donalds, Wendy’s, en nog 8 fastfoodketens, dus maar een hamburgertent gescoord. Na 3 dagen gaat dat al aardig de neus uitkomen.....

Uiteindelijk waren we om 15.00 s-middags in Nashville, even liggen en dan naar de stad. Even speuren wat er allemaal te doen is. Nou we kwamen in een gekkenhuis terecht ..... Een kruising tussen Koningsdag en 1 mei (dag van de arbeid). Want het is Laborday weekend.

Ten eerste speelde de Tennessee Falcons een thuiswedstrijd, dat ligt op 200 meter van de stad, daarnaast liepen er verschrikkelijk veel mensen op straat, heel veel bandjes die binnen en buiten optreden, heel veel dronken mensen op straat, heel veel rijen om ergens binnen te komen (bb-king bar; restaurants, etc). Uiteindeljk hebben we een snelle slice pizza op en hebben we in een museum van een of andere country zanger naar een optreden zitten luisteren met een drankje er bij ..... Het was werkelijk een hele aparte ervaring. We hebben samen echt een uur met ons mond open zitten kijken wat er allemaal om ons heen gebeurde.

Oh ja ..... Hahahah .... Terwijl we ergens langs liepen liet zo’n mime figuur Sylvia toch schrikken met zo’n uitrol fluitje of zo, ze zat bijna ineens op een rooftop bar..hahaha!!

We weten nu wat me morgen gaan doen...dus oogjes dicht en snaveltje toe!! Ja jij ook binkey!

Miranda

geeft niks hoor Syl, ik schrik ook giga van dit soort onzin dingen. Maar hebben ze niet ergens een normaal restaurant, echt alleen maar fastfood restaurants. Geen wonder dat ze allemaal tonnetje rond zijn.

judith

Hihi,die Syl kan je heerlijk laten schrikken. Veel plezier daar.