Onze rondreis door Andalusië!

Op naar Memphis Tennessee

Vandaag hebben we weer een reisdag, we gaan met pijn in ons hart weg uit Nashville. Maar we krijgen er iets moois voor terug, Memphis. Rock & roll ........ Here we come! Het is een dikke 300 km rijden over prachtige tweebaans wegen. Af en toe kijk je een paar kilometer recht vooruit en zie je een kaars rechte glooiende weg. Aan weerszijde van de weg alleen maar bos, bos en nog eens bos. Op de vluchtstrook kom je heel veel kapotte autobanden tegen maar ook zo hier een daar een kapotte Racoon of andersoortig buideldier. Hebben ze zoveel bos willen ze toch oversteken, tja dan krijg je dat.

Op de tussenstops die we hebben gemaakt was niet zoveel te beleven. Het spoorwegmuseum dat precies op de helft lag was dicht vanwege Laborday, het national park waar we als alternatief naar toe konden was net zo’n bos waar Stephen King altijd over schrijft ... Achter iedere boom zoek je iets wat er niet is ..... maar we werden wel bespied!,

Uiteindelijk om 15.00 uur in Memphis aangekomen. We liggen deze keer zo’n 20 km van downtown verwijdert maar dat boeit niet echt. Met de auto ben je er zo. Even snel wat gegeten in het HardRock café en snel even gekeken hoe het er verder uitziet. Het lijkt wel een beetje op Nashville met een straat waar alles gebeurt en in iedere zaak zo’n beetje een live band.

Het weer is trouwens prima. Vanmiddag hebben we wel het kookpunt bereikt, stoom uit de oren en een fluitend geluid maakten we, we hebben nl. de 100 graden F. gehaald en dat komt neer op zo’n 38 a 39 graden Celsius. Overdag is het altijd zonnig en warm. Tegen 5 uur komen er wat wolken en heel soms even een buitje/bui. Om 7 uur is het weer mooi, droog en wat minder warm. Gek genoeg is de warmte heel goed uit te houden. Waarschijnlijk is de luchtvochtigheid hier niet ze gek hoog. ’S-Nachts is het ca. 20 – 22 graden.

Morgen met de Blue Suede Shoes naar Graceland om de Hound Dog uit te laten en bakkie thee te drinken met Priscilla, want zij is Lonesome Tonight. Voor als jullie niet weten ... Elvis is de bestverkochte soloartiesten aller tijden met met dan 500 miljoen platen, tijdens zijn leven. Na zijn overlijden kwamen er nog een slordige 1,1 miljard bij!!! Soms kan het dus lonen om te overlijden, maar ja ... wat heb je er aan!!

Linda,Luca & Raoul

wat warm ja, maar gelukkig goede auto met airco, wij zijn benieuwd naar jullie bezoek aan graceland, trouwens geen moonshiners tegen gekomen in het bos?

Au3

Ligt Memphis in Canada? ;-)
Ben je weer lek met die warmte, Wout? Geniet maar van de zon, nu t nog kan!
Volgens mij bevalt het niet georganiseerd reizen erg goed, in ieder geval wat de wekker tijden betreft! Volgende stap misschien helemaal niks boeken, Syl? ;-)
X