Onze rondreis door Andalusië!

New Orleans

Vandaag hebben we ons verslapen, we waren pas om 08.15 uur wakker in plaats van 07.15. Moeten we ons toch nog haasten want het ontbijt is maar tot 09.00 uur en ik haat haasten als ik op vakantie ben. Maar goed, even snel douchen, korte broek aan een op naar de ontbijttafel. Daar heb ik het nog niet overgehad, maar het ontbijt in Amerika is niet om over naar huis te schrijven. Vandaar dus dat ik het er nog niet over heb gehad. Meestal is het een slappe bak koffie, een paar geroosterde boterhammen met roerei, een soort van smeerkaas en de van huis meegebrachte hagelslag....

Lekker belangrijk hoor ik jullie denken, en dat is het ook niet. Vandaag gaan we naar New Orleans, Louisiana. Een rit van ruim 300 km en weer alleen maar rechte kaarsrechte heuvelachtige wegen. Alleen de laatste 70 km zijn weer heel apart. Dan rijden we over snelwegen op palen door de moerassen rondom New Orleans. Heel apart weer allemaal. Eigenlijk hebben we in alle staten een andere omgeving gezien, heuvels, bossen, plantages en nu dus moerassen.

Uiteindelijk waren we om 15.00 uur in ons stulpje in New Orleans. Even liggen, bijkomen van de rit en dan maar even de stad in om de boel te verkennen. Wat een 1e indruk was dat zeg!! Wat hebben we gezien ....er is een straat in het French quarter met alleen maar gekkigheid. Sylvia stond binnen 1 minuut met een soort zeerover om haar nek en een parkiet op haar schouder, Wout stond met een neger van 85 op straat te dansen, we hebben een waanzinnig goede bluesband zien spelen, talloze dronken mensen gezien om 17.00 uur. Diverse clubs waar ze om palen heen dansen, go go girls met een lul in haar broek, bluesbands die op straat spelen, de clown van iT, vreselijk dikke mensen met veel te kleine en strakke kleding, mime spelers, streetdansers die op hun hoofd glijden enz. enz. enz. We kunnen het allemaal wel vertellen, je moet het eigenlijk gewoon zelf zien en meemaken. Wij waren echt flabourgested .....

Ook hebben we weer in een typisch Amerikaans restaurant gegeten. Mother’s restaurant, world’s best baked ham, sinds 1938. Blijft heel raar hoor. Je komt binnen en moet in de rij staan om te bestellen. Daarna ga je ergens zitten en komen ze het eten bij je brengen. Voordat je zit is het eten er al bijna. Ik bestelde de famues ham diner en wilde 1 Side dish bij bestellen. Ik moest er 3 bestellen ook al wilde ik er maar 1. Daarna heb je zoveel te eten voor je dat je meer dan de helft laat staan. Daar hebben zij dus een doggybag bag voor en vanuit onze ontbijtervaringen weten we dat de Amerikanen dit dus de volgende morgen in de magnetron opwarmen en als ontbijt eten .... Rare mensen die Amerikanen.

Ben benieuwd naar de dag van morgen.....

Reacties

Reacties

judith

Kan me helemaal indenken dat jullie flabourgested waren, wat een leven daar lijkt mij echt fantastisch!

Iris

Wat leuk zeg! Geniet ervan!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!