Onze rondreis door Andalusië!

Rock & Roll Hall of Fame, Cleveland

Vandaag weer eens lekker uitgeslapen, om 07.00 uur wakker. Maar lekker rustig aan, we blijven vandaag in de buurt. We gaan naar het Rock & Roll Hall of Fame. Volgens de boekjes een echte aanrader dus vol verwachting klopt ons hart. Na een klein kwartiertje rijden komen we aan. Eerst even een goedkope parkeerplek zoeken. Meestal is het ongeveer zo dat de eerste de beste parkeerplaats die je ziet zo’n $ 20.00 kost, even wat verder heb je ze al voor $ 8.00 tot $ 10.00 en wij hebben er uiteindelijk een gevonden voor $ 4.00. Voor de hele dag wel te verstaan….. op een hele vakantie scheelt je dat zo $ 150.00 tot $ 200.00. We blijven natuurlijk wel Hollanders hè

We stappen uit de auto en schrikken ons rot, het lijkt wel of we in WO II terecht zijn gekomen, er vliegen straaljagers, bommenwerpers e.d. over ons heen en die maken echt een oorverdovend lawaai. Na enig speurwerk bleek dat er voorbereidingen werden getroffen voor een vliegshow. Deze wordt van zaterdag t/m maandag gehouden. De parkeerplaats waar wij geparkeerd stonden was de parkeerplaats naast het militaire vliegveld …. Gelijk maar even een korte inspectie gehouden en ik moet zeggen dat de luchtmacht er een stuk beter voor stond dan de marine gisteren. Ben benieuwd wanneer we de grondtroepen kunnen inspecteren.

Maar goed, we gingen dus naar de Rock & Roll Hall of Fame. We hebben er zo’n 5 uur rond gebanjerd. Wat was het weer geweldig imposant, indrukwekkend en zo. De begane grond was zo ingedeeld dat deze je meenam door de roots van de rock. In zijn algemeenheid de verhalen, de kleding, het uiterlijk, de achtergrond en natuurlijk het ontstaan van de stroming in de muziek onderbouwt met filmpjes en interviews van Blues, Gospel, R&B, Country, Bluegrass en Folk. Vandaar uit ging men weer een verdieping naar artiesten aanbrengen naar grootheden als Elvis, Jimi Hendrix, Beatles, Rolling Stones, etc. Ieder filmpje was om je vingers bij af te likken…..

Iedere keer kwam je weer in een kamer met interessante dingen waardoor je weer ging lezen, kijken en luisteren. Uiteindelijk hebben we hier al zo’n 2,5 uur over gedaan. Toen we een broodje gingen eten was er buiten een band aan het spelen, ook weer heerlijk. In de middag hebben we de rest van het museum gedaan, we hadden er net zo goed nog 10 uur kunnen rondlopen. We zijn geëindigd met een concert van U2 ter ere van het 25 jarig bestaan van de Hall of Fame. Alle grootheden waren uitgenodigd om 1 of 2 nummers mee te doen, echt zo waanzinnig goed …. Wat een films, optredens, interviews en dergelijke, waanzinnig gewoon. Een echte aanrader voor iedereen die ooit eens in de buurt van Cleveland is.

Eenmaal buiten scheen het zonnetje weer, zei het heel bescheiden. In downtown Cleveland op zoek naar een barretje. Ook hierbij geldt weer dat het centrum vooral bestaat uit business zoals banken, je moet dan even op zoek en dan ineens is er een straat met vele barretjes en restaurants. Ff biertje gedaan en wat tortilla chips …. En al die indrukken maar eens verwerken.

Toen we weer op zoek gingen naar onze auto kwamen we nog langs een candy shop. Deze winkel had wel honderden soorten snoep waarvan je een zakje helemaal mocht volgooien voor slechts $ 5.00. We hebben nu dus een hele zak met allemaal verschillende soorten snoep. Ook verkochten ze allemaal van die aanplakpamfletten om optredens aan te kondigen en van die oude reclame bordjes. Heb weer zoveel moeite moeten doen om niet van alles en nog wat te kopen ..

We zitten hier zo’n beetje in het noordelijkste gedeelte van de USA en dat is wel te merken. De temperatuur is aanmerkelijk lager dan bijvoorbeeld in New York. Vandaag was het wat bewolkt en zo’n 20 graden. Maar we hebben nog steeds geen regen gezien. Morgen zakken we weer naar het zuiden en zal de temperatuur ook langzamerhand weer wat gaan stijgen.

Judith

NOU Wout,het is net of ik er ben geweest!? Wat kan jij het goed en heel leuk schrijven? Alvast veel plezier met jullie nieuwe avonturen.?

sera

Uitslapen noemen jullie dat??? Om 07.00 uur het bed uit???? Nou laat mij dan nog maar even een paar uurtjes liggen hoor. ha......ha....ha.....

Miranda

Je schrijft o dat ik het allemaal voor me ziet. Heerlijk om al die verhalen te lezen