Onze rondreis door Andalusië!

Chiang Rai > Chiang Mai

Zoals gezegd om 06.00 het bedje uit om zo'n standaard toeristen dag door te maken. Dit zijn van die dagen die wat ons betreft niet hoeven. 's-Ochtends een tempel, daarna een paraplu fabriekje, een edelstenen fabriekje en een linnenfabriekje. Alles bedoeld om handel te verkopen. Tja deze dagen heb je ook met een groepsreis. Deze avond hebben we geen activiteiten op het programma staan gaan we lekker de stad in. Lekker eten waar je wilt, hoe laat je wilt en hoeveel je wilt. Wel leuk dat we steeds vaker met Raoul en Linda (er gaat niets boven Groningen) optrekken. Zonder iets af te spreken komen we elkaar tegen in restaurants, winkels, etc. We kunnen het goed met elkaar vinden.

Ook is dit zo'n dag om je eens lekker te ergeren aan je reisleider. Hij is gewoon niet capabel voor deze job. Hij geeft geen antwoorden op je vragen en als hij wel antwoorden geeft, geeft hij direct weer aan dat het ook weer anders kan zijn. Als voorbeeld ..... we zullen omstreeks 5 uur aankomen in ons hotel, het zou ook 4 uur of 6 uur kunnen zijn, of .... de winkels zijn geopend van 09.00 tot 22.00 uur maar het zou ook kunnen dat dit later en eerder is, of de tuktuk naar de stad kan je zomaar 100 Bath kosten, maar misschien ook wel 50 of 60 bath en misschien nog wel minder.... Snappen jullie het nog??

Net als de Sri Lankanen zijn ook de Thaien bijgelovig, zo hebben alle dagen een kleur en zullen Thaien op bepaalde dagen juist wel of niet hun haar knippen .... Daar kom ik later op terug want ik snap het zelf ook nog niet helemaal. Het is toch wel belangrijk want ik moet nog twee keer mijn haar doen....

Morgen weer een prachtige dag in het verschiet, iets met olifanten hoor ik in mijn oortje. Meer details horen jullie morgen. Welterusten en morgen vroeg weer op.

Reacties

Reacties

Ab

Wout ik heb speciaal gekeken en helaas vitesse Feyenoord 1-0. Jullie reisleider zou het hier in de politiek ook goed doen. Ook hier is er altijd wat de de crisis betreft een andere mogelijkheid. Baths of euro's, behalve de waarde zijn ze hetzelfde. Steunen we de Grieken en om hoeveel gaat het eigenlijk 3 of 4 miljard. Ik begrijp daar niets van. Nemen we de taxi of de fiets.
Morgen begint DWDD weer dus daar kijk ik weer naar uit. Veel plezier verder en tot later.

Judith

Ik heb het gevoel of ik zelf in Thailand zit met al die verhalen,heeft 1 voordeel ik hoef er zelf niet meer heen,ben er al geweest! Hahaha.

Margot

Wout jij naar de kapper?????????

Heerlijk om julie verhalen te lezen, veel plezier !

Au-3

Lekker toeristisch allemaal :-) Ik geniet van jullie verhalen, maar volgens mij komt deze reis niet in jullie top 3???

Geniet er van, nog even en dan liggen jullie op het strand!

X

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!