Onze rondreis door Andalusië!

Varen op de mississippi

Vandaag dus even in alle rust, na de indrukken van gisteren, New Orleans bekijken. Vanochtend bij het ontbijt van schoonpa gehoord dat Feyenoord had gewonnen dus mijn dag kon niet meer stuk, nu dus even zorgen dat die van Sylvia ook niet meer stuk kan. Want 1 van haar wensen gaat uitkomen.

Met een radar/stoomboot over de Mississippi varen.

We gaan met de auto naar de stad, waar het parkeren tot wel $ 10.00 per uur kost. Daar trappen wij niet in, dus rijden we naar de buitenkant van het centrum. We kunnen daar 12 uur parkeren voor $ 3.00. Maar dan moet je wel met een oude historische tram naar het centrum. Dat doen we dus maar,hebben we ook gelijk de toeristische route gedaan. We willen eerst gaan kijken of we met zo’n rader/stoomboot een cruise over de Mississippi kunnen doen en of dat we moeten reserveren. Gelukkig kunnen van vanmiddag om 2.00 uur met de boot mee. Dus hebben we even de tijd om een Starbucks te zoeken, wat winkeltjes te bekijken en om te kijken hoe het leven daar nu echt is.

Starbucks zit in het Marriot hotel, dus even bakkie doen en dan gelijk even naar een schoon toilet. Daarna dus aan de wandel. Wat opvalt is dat er enorm veel zwervers zijn, die liggen, zitten echt overal. Sommige hebben kartonnen borden bij zich met teksten als “to ugly for prostitute” of “I want to get high”. Ze zien er echt slecht uit en hebben vaak ook open wonden. We hebben er tijdens onze wandeling twee meegenomen zien worden door een ziekenwagen.

Verder zien we eigenlijk niets meer dat aan de hurricane Katrina doet denken, je weet wel die hurricane die 10 jaar geleden zo vreselijk huis heeft gehouden hier. Ik heb nog wat filmpjes op You Tube zitten kijken maar dat was echt onvoorstelbaar. Je kunt het nu vergelijken omdat je nu weet hoe het er echt uitziet. De stad ligt grotendeels onder de zeespiegel, het is niet zo raar dat bijna de hele stad blank stond. Nu mogen die Hollanders hier dijken en waterkeringen bouwen. :-)

Wat ook opvalt is dat er veel voodoo winkeltjes zijn die dus ook echt voodoo poppetjes en zo verkopen. Wat er achter zit weet ik niet maar ik wil best een paar poppetjes kopen, ik weet wel wat personen om het e.e.a. op uit te proberen.

Uiteindelijk om 2 uur naar de boot. Er staat een rij,dat wil je niet weten. Maar alles gaat heel geordend en best wel snel. Het is geen “menne moat 2” maar ja, je kunt niet alles hebben. We hebben een mooi plekke op het achterdek gevonden en wachten heerlijk in het zonnetje op waar de boot ons gaat brengen. Er wordt ons van alles verteld wat we zien maar de Rotterdamse haven is echt een stuk indrukwekkender hahaha. We mochten ook even in de machinekamer kijken maar ja, met mijn a-technische inzicht zegt het mij verder niets ... We varen en daar gaat het om. Op de achtergond speelt zo’n typisch New Orleans jazz bandje .... WoW wat kan het leven toch heerlijk zijn, biertje, zon, lekkere muziek, niets moet .... alles mag. Na ruim 2 uur meren we weer aan, gaan we nog een ritje met de tram maken en gaan we een plekkie zoeken om wat te gaan eten.

O ja, we zijn ondertussen ook nog bij een aantal van die reisbureautjes langs geweest om te kijken wat een Swamp tour kost. In de folders uit het hotel staat $ 70.00 dollar, langs de weg is het $ 49.00 tot $ 59.00 en wij gaan voor ..... wie het weet mag het zeggen!!!!

Met zo’n Swamp Tour ga je op zo’n platte boot door het moeras van New Orleans. Hoe het was, dat lezen jullie morgen weer.

judith

Kan niets anders zeggen dan wauw!