Onze rondreis door Andalusië!

Washington

We zijn met de metro naar het centrum van Washington gegaan. Een rit van 45 minuten. Maar dan kom je precies in het centrum terecht. We zijn vandaag in Trump-DC en gaan eens kijken hoe het er nu allemaal in het echt uitziet. We beginnen met het Capitool, je weet wel. Het gebouw waar de nieuwe President zijn eed/belofte aflegt. Het is echt een enorm veld wat voor het gebouw ligt dat bij een populaire president zoals Obama helemaal zwart zag van de mensen. Bij Trump zag je volop witte plekken. Het is een enorm veld van misschien wel 1,5 km lang. Het Capitool is ook een indrukwekkend gebouw maar we hebben ook gezien dat er tijdens de inauguratie stukken aangebouwd worden waardoor het nog groter lijkt.

Het leuke van zo’n activiteit is dat je op historische grond staat. Ook de mensen om je heen beseffen dat en dat geeft ook een bepaalde sfeer, zo iets van ‘wij mogen er toch maar mooi staan’. Via het centraal station zijn we naar het White house gelopen, ook weer zo’n 2,5 km. Eens kijken of we een bakkie met Donald Duck ehhh Trump kunnen doen. Op zich is het goed beveiligd, aan de andere kant denk ik dat kwaadwillenden toch vrij eenvoudig heel ver kunnen komen. We hebben het niet geprobeerd want de automatische wapens hangen schietklaar om de nek.. en zo snel ben ik nu ook niet meer.

Het White House viel een beetje tegen, in de verhalen ben je het waarschijnlijk toch wat te veel gaan romantiseren. Maar wat zie ik nu … heb ik verkeerde thee gedronken of zie ik nu de verdomde clown weer om het volgende hoofdstuk te gaan schrijven. Of was het nu toch Trump …. Hahah. Nee Trump hebben we niet gezien. Misschien zien we hem maandag nog bij de herdenking van 9/11.

Judith

Doet hem dan maar de groeten ?Kijk er weer naar uit naar het volgende verhaal. Heerlijk om je dag zo te beginnen.?

sera

Zijn jullie nou nog naar de begraafplaats Arlington geweest waar Kennedy ligt begraven??? Is ook in Washington he.