Een rondje Los Angeles

Het blijft gek, dat je doodmoe naar bed ga en 2 a 3 uur later klaarwakker bent omdat het Nederland tijd is om wakker te worden….. maar goed, na een goed uurtje woelen uiteindelijk slapend de ochtend gehaald. Eerst de enkel update …. Sylvia gaat er van uit dat de enkel gebroken is, ik ga er van uit dat er een band verrekt / ingescheurd is. Wij zijn allebei geen dokter dus je zou verwachten dat we dan naar de dokter gaan.

Maar Sylvia wil absoluut niet dat de enkel in het gips gaat dus we gaan het proberen. Enkelbrache gekocht en we zien wel. Enkel is wel dik en pijnlijk maar is nog niet echt blauw geworden. We passen ons schema even aan en kijken wel hoe het loopt. Allereerst zijn we naar het Hollywood sign gereden. Normaal gesproken kan je met de auto tot ca. 5 km komen en daarna lopen zodat je tot de letters komt. Nu zijn we tot 5 km gereden en hebben we even wat selfies gemaakt en door …. Uit een eerdere vakantie kon ik me nog herinneren dat je niet in tegenovergestelde richting op de andere weghelft kog parkeren. Ik had een plekje, maar ben toch ff doorgereden. Toen we terugkwamen had de auto die na mij hetzelfde deed een bekeuring …. Hahah.

Nu rijden we door naar werelds grootste platenzaak Amoeba Music, niet normaal hoe groot het daar is. Ik denk zelf dat het groter is dan de gemiddelde AH-XL, vol met vinyl, singles, 12”, dvd’s, posters en andere muziek gerelateerde spullen…. Ik voelde me als een klein kind in een snoepwinkel….

Daarna zijn we doorgereden naar Sunset Boulevard. Dat is een straat van 35 km lang. Aan deze boulevard ligt de whisky a go go, de fijnproevers onder ons weten we wat daar is gebeurd. Deze tent opende in 1964 haar deuren en wat daarna gebeurde is geschiedenis. Wij gaan er tijdens ons 2e bezoek aan LA even kijken…. Al rijdende kwamen we door Beverly hills, je ziet het gelijk … de weg wordt beter, de huizen iets groter ….. niet normaal wat een huizen daar staan. We zijn met onze Buick Encore door Berverly Hills gereden, daar waar de echte sterren wonen …. Will Smith, Julia Roberts, Richard Gere .. noem maar op ze wonen hier. We hebben niemand gezien …. Bij ons 2e bezoek de Playboy Mansion maar bezoeken….

Als laatste voor vandaag hebben we een bezoek gebracht aan Santa Monica beach …. Je moet er een keer geweest zijn, je mist er verder niets aan. Het is alleen het commerciële eindpunt van route 66, de 3247 Miles tellende tocht vanuit Chicago naar Santa Monica. Alles bij elkaar hebben we ruim 10.000 stappen gelopen en dat op een sukkeltempo vanwege de enkel van Sylvia. Complimenten hoe ze dit vandaag heeft volgehouden … nu ligt ze met het been omhoog …..

Voor nu … slaap lekker ….