Nogmaals Las Vegas

Vlak voordat we gisteren gingen slapen kregen we nog een code rood waarschuwing op onze tv. Het advies vanuit het hotel was om niet meer de weg op te gaan vanwege een zandstorm. Wij worden dood gegooid met berichtgeving om Dorian maar een zandstorm hadden we geen rekening gehouden. We hebben nog naar buiten gekeken en zagen niets. Net als bij ons … löss alarm, althans dat dachten we. Een uurtje later werd Sylvia wakker van de herrie. Het was de zandstorm die tegen ons hotel aan beukte. Ik was met geen paard wakker te krijgen en hoorde het vanochtend pas.

Vanochtend nog een tweede verrassing, het regende even … maar voordat de druppels op de grond kwamen waren ze al verdampt. Een buitje voor het stof zullen we maar zeggen. Na het ontbijt gingen we naar de Hoover dam. Een enorm meer waarvan wij ons afvroegen hoe het er überhaupt kon zijn in dit landschap. En niet zo,n klein meer ook …. Kilometers groot en 500 feet diep. Prachtig om te zien … vanuit een gekoelde auto … als je even de auto uit gaat knettert het direct op alle plekken waar het maar kan knetteren.

In de middag hebben we Las Vegas, de strip, weer bezocht. Het Vrijheidsbeeld, New York, het Las Vegas sign, het hotel Mandala Bai waar tweejaar geleden ruim 50 mensen zijn dood geschoten en ruim 500 zijn verwond, etc etc.

Daarna toch maar snel terug naar het hotel, ff lekker liggen met koel biertje… in de avond nog lekker uit eten. 1 pizza voor twee personen is nog te veel …. Maar hij was wel lekker!!!!. Daarna nog even door de strip gewandeld, wat bandjes bekeken (zijn best goed hoor), wat proppers bekeken (meestal zeer lenige doch schaars geklede dames en heren die je ergens naar binnen willen loodsen). Om 23.00 uur in de avond was het nog 38 graden …

Dit was Las Vegas, morgen vroeg weer op voor onze volgende stop…