Onze rondreis door Andalusië!

Een culturele dag

Vandaag zijn we begonnen aan de 2ehelft van onze vakantie. Natuurlijk moeten we ook onze culturele skills op pijl houden. Dat doen we vandaag. Nadat we het door onszelf bij elkaar gekochte ontbijt op de hotelkamer hebben genuttigd Gaan we op zoek naar het Great Salt Lake, inderdaad de naamgever van deze stad. Het is het op 1 na zoutste water van de wereld, op 1 staat de dode zee met 33% zout op 2 staat het Great Salt Lake met gemiddeld ruim 20% zout ( ter info … een oceaan bevat gemiddeld slechts 3,5% zout)

We hadden een visitor centre opgezocht en daar gingen we naar toe. Eenmaal daar aangekomen was er alleen maar een boog en een moeras waardoor je kon lopen, het meer was zodanig ver weg dat je het niet zag. Pfff dan maar naar een andere kant ….. ff 50 km rijden maar dan heb je ook wat. Een dik half uur verder waren we inderdaad aan de rand van het meer, maar meer was er ook niet … je kon het water niet in, je kon er naar kijken …. Dat hebben we gedaan, we hebben zelfs een foto gemaakt en daarna als de wiedeweerga er van door.

Op naar de stad, er zou ook nog een botanische tuin zijn…. Die is er ook … we zijn er geweest, en we hebben er doorheen gelopen. Na een uurtje door de snikhete zon weer met een noodgang naar buiten.

Op naar downtown, dan maar gewoon op een terras wat drinken. In de stad liepen er weer allemaal van die enge freaks …. De ene verkleed als darkraver, de ander als Spider-Man en als weet ik veel wie … maar ze waren allemaal verkleed als hun favoriete tv persoonlijkheid, tv held, stripfiguur …. Ze waren ook allemaal bij elkaar in een gebouw om dat te vieren …. Wij vonden het eigenlijk een beetje zielig …. Maar we hebben er ook smakelijk om moeten lachen.

De leuke terrassen van vrijdag waren leeg of dicht …. We begrijpen dit eigenlijk niet helemaal, dan maar terug naar het hotel, eten en vroeg naar bed …. We moeten morgen immers ruim 800 km met de auto.

PEDI

Das sieht aus wie Schnee auf den Fotos?