Onze rondreis door Andalusië!

De langste rit

Vandaag staan we vroeg op en wel om 06.15 uur. We moeten ruim 800 km rijden en we willen ook enigszins op tijd in Reno aankomen.

Om 08.00 uur zitten we in de auto …. We rijden weg en het begint te regenen …. Niet normaal, dit was voorspeld …. De storm en regen zou vanuit San Francisco richting Salt Lake City komen en wij zouden er dwars doorheen rijden. Maar na een klein half uurtje knapt het al op en rijden we door het droge weer.

Het eerste stuk rijden we langs het Great Salt Lake, we zien enorme zoutvelden maar nergens iets wat we gisteren gezien zouden willen hebben. Daarna komen we weer in een berglandschap … we rijden ellenlange rechte wegen, een beetje omhoog en weer naar beneden, soms een kleine bocht naar links en soms een kleine bocht naar rechts …. Er is behalve de natuur echt niets te zien, we rijden 60 tot 100 km zonder een dorpje of tankstation tegen te komen.

We moeten dus op tijd stoppen om ff te rusten en te tanken. We hebben het in drie etappes gereden. Ging prima …. Alleen in het laatste stuk was het mistig … niet dat je maar weinig zicht had maar het was zo heiig dat dit in combinatie met de zon er voor zorgde dat je verblindde …. En ineens een berg verder en het was prachtig helder weer … heel vreemd eigenlijk .. maar wel fijn.

Morgen gaan we Reno verkennen we hebben er vandaag wat gegeten maar er was niet veel te beleven. Alles was dicht of ging om 18.00 dicht. Ons hotel ligt naast een casino en we zien hier vrij veel gokverslaafden rondlopen. Las Vegas heeft de naam en de pracht en de praal maar in Reno komen de echte gokverslaafden en wij dus ….