Highway 1

Vandaag verlaten we ons krot in San Francisco, wat een vreselijk hotel was dat. We kunnen ons niet herinneren zo’n vreselijk slecht hotel gehad te hebben. Het enige positieve is de ligging, het ligt in een hele leuke trendy wijk … maar verder …. Vannacht ging er nog een auto alarm af van een auto die recht onder ons raam stond …. Zoals gezegd hebben we geen airco dus stonden de ramen open om frisse lucht binnen te krijgen … na ongeveer 15 minuten heeft iemand het alarm uitgekregen … zucht …

Met gierende banden op weg naar Pismo Beach. We rijden niet over de snelweg maar nemen de toeristische route over Highway 1. Wat een prachtige weg … soms strak langs het strand, soms over stijle rotswanden en soms is het net of we over de Veluwe rijden, heuvels en bossen.

Maar het mooiste is toch wel het dierenrijk wat je onderweg tegenkomt. In Monterey hebben we zeeleeuwen, zeehonden, kwallen, zeesterren en diverse vogels gezien. Niet op afstand maar gewoon binnen enkele meters, je kunt ze echt bijna aanraken…

Hoewel de weerberichten net als gisteren, wat minder waren hebben we, net als gisteren, toch weer ruim 30 graden op ons dak gekregen. We hebben alleen in San Francisco een jasje nodig gehad, verder is het nog steeds te warm om een biertje te drinken…..

Ongeveer een uurtje voordat we op bestemming waren, hebben we weer een zootje ongeregeld gezien, zeekoeien, zeeleeuwen en zeehonden liggen bij elkaar op het strand. Dat geeft een hoop stank, een hoop herrie, tja geluiden die ik niet mag maken maar die op het strand orde van de dag waren… maar zo prachtig om te zien…. Er was er een die was echt zo groot …. Niet normaal. Als hij zich voort bewoog ging de rest aan de kant … hij was zeker 2 a 2,5 keer zo groot als de rest en een geluiden dat zo’n beest maakt …. Hahah. Als dat beest door zijn neus ademde zag je het zand opstuiven.

Vanwege de toeristische route hebben we er iets langer over gedaan dan verwacht maar het was de moeite meer dan waard. Moe en voldaan hebben we room service gebeld. Vanavond lekker relaxen, vannacht heerlijk slapen en morgen lekker rustig beginnen ….

Tenminste dat dachten we …. Maar we krijgen ineens bericht dat het laatste hotel de reservering heeft ingetrokken. Naar nu blijkt willen zij incasseren van onze oude creditcard … en dat lukt natuurlijk niet … we hebben niet voor niets een nieuwe creditcard genomen. Heel raar trouwens want in alle papieren staat alleen maar ons nieuwe nummer en daar hebben we tijdens ons eerdere verblijf ook al mee betaald…. Maar wij hebben gelijk weer opnieuw geboekt bij hetzelfde hotel...we laten ons niet piepelen… en geklaagd bij Booking.com. Vakantie is om te ontstressen en zo gaat dat niet …. Nu eerst oogjes dicht en snaveltje toe!!