Onze rondreis door Andalusië!

Back to LA

Vannacht wederom prima geslapen. Na 3 dagen slecht slapen hebben we nu 2 nachten kunnen herstellen. Dus zijn we ook fit om de laatste vakantiedagen nog volop te kunnen genieten. Wat staat er vandaag op het programma? We maken de cirkel rond en gaan terug naar de plaats waar we 3 weken geleden zijn begonnen. Ik heb Sylvia wel gevraagd deze keer niet zo uitbundig de grond te kussen.

We gaan vandaag van Pismo Beach naar LA, een rit van een kleine 200 Miles. Onderweg stoppen we in Solvang.Het is in de States maar het is geheel gebouwd in de Deense stijl. Ook de restaurantjes en zo zijn in Deense stijl. Het voordeel hiervan is dat we nu niet apart nog een keer naar Denemarken hoeven te gaan. We hebben het nu wel gezien. Op zich wel grappig maar het is nu ook weer niet zo dat we de vlag gaan uithangen en iedereen adviseren hier naar toe te gaan.

Na een kleine versnapering gaan we dan ook door …. Door naar de volgende tussenstop Santa Barbara. Het is weer een mooi plaatsje aan de Westkust van Amerika, waarvan er zoveel zijn. Ook hier wonen weer flink wat rijke lui … gezien de huisjes, auto’s en bewaakte woongebieden. Het is leuk om er doorheen te wandelen.

Dus maar weer snel de auto in. We rijden weer de route van Highway 1, zoals gezegd een prachtige route. Dicht langs de kust, normaal gesproken met mooie vergezichten. Vandaag echter niet … er was over bijna de hele kuststrook een band van zo’n 500 meter landinwaarts met bewolking en koelere lucht. Het scheelt zo’n 10 graden (22 ipv 32 graden). De mist is ook niet hoog, als je over sommige heuvels rijd zie je ook dat je boven die ene wolk uitkomt en stijgt de temperatuur weer flink. Wij zijn geen weer deskundigen en hebben dus geen idee hoe dit fenomeen heet, maar vreemd vinden wij het wel.

Het volgen van route 1 is ook wel een dingetje. De TomTom stuurt je steeds een andere kant op omdat de snelweg nou eenmaal sneller is (het heet niet voor niets snelweg). Daarnaast loopt de Highway 1 soms ook gelijk met de US-101 en soms ook weer met een Interstate-weg. Bij een volgende kruising moet je maar ruiken dat je voor Highway 1 er weer af moet. Jullie kunnen je allemaal wel een voorstelling maken van de spanningen die dat soms opleveren in een auto tussen de chauffeur en de bijrijdster!! :-)

Vlak bij Santa Monica, de pier waar we de 1e dag ook heen zijn gegaan, zijn we gestopt bij een Mexicaans restaurant voor een lekkere taco althans mijn taco voldeed aan mijn verwachtingen. De burrito van Sylvia niet …. Daar zaten allemaal zwarte bonen, rauwe uien e.d. in en Syl lust geen zwarte bonen.Blehhh!!!

Sera

wha.....ha.......ha.......ha......ha........ wat een droogkloot ben jij soms ook he Wout, hah......ha......ha.......ah......