De Franse Pyreneeën

Vandaag gaan we Spanje tijdelijk inruilen voor Frankrijk. We zitten vanuit ons hotel binnen 10 minuten aan de grens. Er was stevige bewaking en controle vanwege corona, maar wij mochten doorrijden. We zagen er blijkbaar betrouwbaar uit. Na ongeveer een half uurtje kwamen we bij de eerste geplande stop. Een 100 jaar oude historische trein waarmee we een berg van 900 meter konden oprijden, konden, als we vooraf via internet een kaartje gekocht zouden hebben. Nu was het voor de hele dag 'complet' hetgeen zoveel betekent als, terug naar de auto en door ......

We hebben een mooie dag in het vooruitzicht, we reizen aan de voet van de Pyreneeen naar Pau en schieten daar de bergen in om naar onze standplaats voor de drie komende nachten te gaan. Omdat we ervoor kiezen om tolwegen te mijden fahren wir gemuttlich auf der autobahn... het tempo ligt dan wat lager, het uitzicht des te mooier. In Pau nog een tussenstop gemaakt, leuke stad, erg warm maar de moeite waard als je toch in de buurt ben, maar ga niet je vakantie omgooien omdat je perse Pau wilt bezoeken...

Rondom 7 uur komen we aan op de plaats van bestemming, Campan. na even zoeken dan eindelijk het huisje gevonden. slik .... slik .... echt een huisje in de Franse stijl. Een zeer bedenkelijke slaapkamer, wc en badkamer en een redelijke woonkamer. Maar gelukkig maar voor drie nachten .....