Onze rondreis door Andalusië!

Terug in Spanje / Jaca

In Jaca even twee relatief rustige dagen. Op maandag hebben we een stadswandeling gemaakt, helaas had ik de kaart verkeerd om gehouden waardoor we eerst totaal de verkeerde kant opliepen. De bedoeling was om een bergje op te lopen omdat je van daaruit prachtig overzicht over Jaca hebt. Maar ja, als je eerst verkeerd loopt, heb je al je kruit al verschoten voordat je aan de voet van de berg bent. Vandaar dat we maar snel weer terug zijn gelopen. Uiteindelijk is dit tot dusver de grootste afstand die we gelopen hebben. Verder lekker relaxen, beetje chillen met Veronica op de radio en 's-avonds lekker pinxchos eten in de stad.

Op dinsdag zijn we met de auto naar Zaragoza gereden, uit de bergen en het landschap is gelijk veranderd van heuvelachtig groen naar dor en plat. Hoewel Zaragoza nooit op het netvlies heeft gestaan is het een verassend mooie en leuke stad. Leuke steegjes met restaurantjes, veel barren, leuke bezienswaardigheden e.d. Eenmaal terug in Jaca om met de auto het bergje te beklimmen waar we gisteren zijn gestopt. Het was idd een prachtig uitzicht en we zijn blij dat we het met de auto beklommen hebben. In de warmte, vol in de zon klimt het een stuk minder lekker.... Ze geven nu al twee dagen regen en onweer op, maar tot op heden is er nog geen druppel gevallen en geen bliksem gedonderd. Dus maar weer naar de stad om lekker te eten. Wel lastig om een plekje te krijgen omdat alle Spanjaarden hebben gereserveerd. Maar het is weer gelukt en we hebben weer heerlijk gegeten.

Karin

Volgens mij komen jullie niet echt uitgerust thuis, ik ben al moe van het lezen?