Pamplona

Deze ochtend werd ons relaxte vakantieritme wreed verstoord. Rondom 09.00 uur gaan we naar het ontbijt om daar lekker rustig ons ontbijt te nuttigen. Deze keer zaten er wel 100 Spanjaarden die druk heen weer liepen, hard aan het praten waren en soms druk aan het bellen. Het lijkt erop dat de vakantie van de Spanjaarden is afgelopen, allemaal lui die moesten gaan werken .... Morgen gaan we maar een half uurtje later, we hebben tenslotte nog vakantie.

Eenmaal bekomen van de schrik en toch weer tot rust gekomen zijn we een stadswandeling gaan maken. Allereerst naar de bull-ring waar de stierengevechten gehouden worden. Niet om een rondleiding of zo te doen, maar gewoon om even te kijken. Wij zijn tegen stierenvechten en doen niet mee om dit op welke manier dan ook in stand te houden. Nee als we het dan toch over cultuur hebben, geef ons dan maar Sinterklaas en Zwarte Piet, gewoon een onschuldig kinderfeest zonder slachtoffers ...

Verder gewoon door de stad gebanjerd, we moeten toch onze stappen maken (Minimaal 10.000 per dag). Na een goede inspanning is het ook beter te ontspannen op een terras of zo. Dat hebben we dus ook gedaan en daar valt verder niet veel over te melden. Lekker ontspannen, in een heerlijke omgeving met aangename temperaturen...