Burgos

Vandaag reizen we van Pamplona naar onze volgende bestemming Burgos. Een rit van een kleine 200 km en onderweg willen we een stop maken bij een Nationaal Park. Daar kan je weer een prachtige wandeling maken in de Spaanse bergen. We wisten niet dat Spanje zoveel mooie bergen had… je loopt je de blubber maar je krijgt er wel wat voor terug …

Allereerst met de auto naar de top van de berg. Boven aan een kloof/ dal heb je een prachtig uitzicht en zit je op gelijke hoogte met de gieren die hier rondvliegen… ze vliegen prachtig sierlijk met een spanwijdte van wel 2 meter. Met dat uitzicht ff een bakkie en een broodje gedaan. Daarna onderweg naar het dal. In het dal kan je een prachtige wandeling maken van ca. 2 uur. Je komt dan langs een waterval waarbij het lijkt dat er blauw water is. Dat kan natuurlijk niet want dan zouden er ook smurfen bestaan. Maar het lijkt blauw en het ziet er weer prachtig uit. Toen we eindelijk weer terug waren, waren we kapot ..... gelukkig konden we nog ruim 2 uur uitrusten tijdens de rit naar Burgos.

Het zorgt er wel voor dat we laat naar Burgos vertrekken en daar pas om 21.00 uur neerstrijken. We hadden gepland om in het hotel te eten maar daar hadden ze besloten om in september de keuken dicht te gooien. Dan maar even snel een maslow hapje gehaald bij de lokale vreetschuur …. Was geen succes …. Maar ja soms zit het mee en soms niet …

We hebben trouwens een prachtige kamer op de 10e etage met uitzicht over de stad. Raam tot op de vloer … een beetje zoals John Lennon en Yoko Ono … hahah